پایان موفقیت آمیز نهمین دوره جامع اندو انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

سومین هفته از نهمین دوره جامع اندو

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

۸ و ۹ مهرماه ۹۵ برگزار شد

 

نهمین دوره جامع اندو با موفقیت به پایان رسید
جلسات پنجم و ششم نهمین دوره جامع اندو در روزهای پنج‌شنبه ۸ مهر و جمعه ۹ مهرماه ۱۳۹۵برگزار شد .
صبح پنج‌شنبه ۸ مهرماه یکی از سیستم‌های روتاری موجود به نام Bio race  توسط آقای دکتر احسان اثناعشرى از اساتيد جوان بيانى گيرا آموزش داده شد. ساعت ۱۱-۹ ابتدا این سیستم به‌صورت تئوری آموزش داده شد و به معرفی فایل ها و چگونگی کار با این سیستم پرداخته شد. بعد از استراحتی کوتاه ساعت ۱۳-۱۱:۱۵  به‌طور عملی این سیستم دکتر احسان اثناعشری روی بلوک‌های آموزشی تدریس شد و پس‌ازآن هرکدام از شرکت‌کنندگان شخصاً کار کردن با این سیستم را بر روی بلوک‌های شیشه‌ای تجربه کردند. بعد از نهار و استراحتی کوتاه ساعت ۱۳:۳۰-۱۴ دکتر محمد اثنی عشری (اندودانتیست) در ابتدا به آموزش مبحث درمان مجدد اندو پرداختند همان‌طور که می‌دانید در درمان‌های اندو و گاهی پیش می‌آید که دندانی پس از درمان ریشه و پس از صرف مدت‌زمانی به دلایل مختلف نیاز به درمان مجدد پیدا می‌کند .
در این میان نکاتی و راهکارهایی وجود دارد که دانستن و آشنا شدن با آن‌ها درصد موفقیت درمان‌های مجدد اندو را بالا می‌برد .
پس از استراحتی کوتاه ساعت ۱۷-۱۵:۴۵  مبحث لیزر در اندو توسط دکتر محمد اثنی عشری آموز داده شد. امروز لیزر در دندان پزشکی ازجمله تحولات نوین محسوب می‌شود و جالب آنکه پیشرفت زیادی در درمان‌های مختلف دندان پزشکی داشته است من‌جمله در در درمان ریشه. دکتر محمد اثنی عشری از اساتید برجسته میهنمان هستند که به معرفی لیزر در اندو و موارد استفاده از آن و چگونگی استفاده از لیزر در درمان ریشه پرداختند .روز جمعه ۹ مهرماه ۱۳۹۵ آخرین جلسه نهمین دوره جامع اندو برگزار شد.
صبح روز جمعه ۱۰:۳۰-۸:۳۰ دکتر مهتا فضل یاب (اندودانتیست) از اساتید جوان کشورمان بابیانی شیوا و کارآمد به تدریس مبحث Vital pulp therapy, MTA, Cem cement پرداختند. بسیاری از کیس‌هایی که برای درمان ریشه معرفی می‌شوند نیاز به درمان ریشه ندارند و بعضاً با پالپوتومی جواب گو بوده و پروگنوز خوبی خواهند داشت .
پس از استراحتی کوتاه ساعت ۱۳-۱۰:۴۵ یکی دیگر از سیستم‌های روتاری موجود به نام NeoLixآموزش داده شد و به‌صورت تئوری به معرفی فایل ها و طرز کار آن پرداخته شد هم‌چنین به‌طور علمی روی بلوک‌های شیشه‌ای توسط شرکت‌کنندگان کار شد.

ساعت ۱۵:۳۰-۱۴ دکتر سهراب سوادکوهی از اساتید جوان دیگر دندانپزشکی میهنمان به تدریس مبحث جراحی در اندو پرداختند و تمام نکات و راهکارهایی که در این درمان مهم و ضروری می‌باشد عنوان شد  پس از استراحتی کوتاه ساعت ۱۶:۳۰-۱۵:۴۵ مبحث بیماری‌های اندو – پریو توسط دکتر سهراب سوادکوهی آموزش داده شد. در بسیاری از کیس های مراجعه شده به دندانپزشک مواردی پیش می‌آید که مشکل دندانی از دو جهت قابل‌بررسی است. مشکل پریو یا مشکل اندو. دانستن این مطلب که آیا مشکل دندان منشأ پریو دارد یا نیاز به درمان ریشه ازجمله تشخیص‌های ضروری و بعضاً مشکل محسوب می‌شود تشخیص درست این کیس‌ها بسیار بسیار مهم بود. و در ادامه درمان و روش‌ درمان و ارجاع بسیار نقش بسزایی دارد .

دوره جامع اندو با مدیریت دکتر نیوشا نیکفر از کادر اجرایی پر تلاش و مدیریت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و مسئولیت دبیر خانه‌ای خانم ایران ملکشاهی در نهمین دوره خود با موفقیت به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.