پیام دکتر مهدی صدفی به مناسبت یازدهمین کنگره

دکتر مهدی صدفی    
متخصص پروتزهای دندانی
فلوشیپ ایمپلنت
دبیرمشاور علمی پروتزهای دندانی
یازدهمین کنگره علمی سالیانه
با عرض سلام و احترام خدمت اساتيد فرهيخته، همكاران و دانشجويان عزيز
پيشرفت تكنولوژي و فن آوري هاي نوين در كليه علوم روز افزون است و از انجايي كه فن اوري ديجيتال با ورود كامپيوتر (رایانه) به دنياي علم، سال هاست كه در حال ايجاد تحول در كليه زمينه هاي زندگي بشري است نبايستي از اين مقوله در دندانپزشكي غافل بود چرا كه جزء معدود علوم تجربي است كه علاوه بر جنبه هاي علمي و تكنيكي بر جنبه هاي بصري و زيبايي نيز بنا نهاده شده است.
از اينرو امروزه فن آوري ديجيتالي آنچنان در شاخه هاي مختلف دندانپزشكي رخنه كرده كه به نظر مي رسد  در تمامي زير شاخه هاي علوم دنداني از جمله پروتز با دو رويكرد كلي دندانپزشكي سنتي و نوين كه بر پايه كامپيوتر بنا شده، روبرو هستيم. بدليل وسعت علم پروتزهاي دنداني كه علاوه بر جنبه هاي كلينيكي علوم بيومكانيك، بيومتريال، بيواستاتيك و  مهندسي داراي زمينه هاي پاراكلينيك و لابراتواري نيز مي باشد و اين گستره وسيع باعث شده تا شايد بيش از علوم ديگر دنداني، فن آوري ديجيتال در پروتز متبلور شده و در تمامي مراحل درمان از همان برخورد اول با بيمار و شروع درمان پروتزي و ارايه طرح درمان تا ديگر مراحل كلينيكي و لابراتواري هم وارد شده است با توجه به دامنه وسيع اين رويكرد در دندنپزشكي به نظر مي رسد برگزاري يك كنگره تخصصي با عنوان فن اوري ديجيتال در دندانپزشكي  در سال هاي اخير خالي بوده است.
ضمن تشكر از هيات مديره انجمن دندانپزشكان عمومي ايران بخصوص جناب آقاي دكتر شهني زاده و سركار خانم دكتر صدقي  براي برگزاري اين كنگره، براي اينجانب افتخاري است كه در كنار استاد بزرگوارم جناب آقاي دكتر پارسا آتش رزم و ديگر اساتيد برجسته، مسئوليت دبير مشاور علمي پروتز را عهده دار  مي باشم.
اميد است  با بر گزاري چنين كنگره هايي، هر چه بيشتر در راه شكوفايي و پيشرفت ميهن عزيزمان و ارائه  هر چه بهتر خدمات درماني به بيماران سهيم باشيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.