گزارش هفته اول از اولین دوره جامع زیبایی- خراسان رضوی

گزارش برگزاری هفته اول  از اولین  دوره جامع زیبایی

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران  استان خراسان رضوی (مشهد)

۱۲و ۱۳ اسفند ماه  ۱۳۹۵

اولين دوره جامع زيبايي يكصد ساعته انجمن دندانپزشكان عمومي ايران شعبه خراسان با حضور استاد گرامي اقاي دكتر پدرام بركزار شد.
اقاي دكتر دوره عمومي را در مشهد سپري كرده اند و با عرق خاصي كه نسبت به اين شهر دارند با وجود سفر غريب الوقوعشان در مشهد حضور پيدا نمودند. ايشان فارغ التحصيل رشته پروتزهاي دنداني از دانشگاه تهران هستند و مميزه ايشان تسلط به مبحث زيبايي در كنار دانش پايه اي پروتز ميباشد.
اين دوره صبح روز پنجشنبه ٩٥/١٢/١٢ در هتل سي برگ با حضور٤٠نفر از همكاران دندانپزشك شروع شد،ابتداي بحث به تعاريف مختلف من جمله تفاوت بين esthetic وcosmetic و سپس بحث در مورد معيارهاي زيبايي در اقوام مختلف گذشت. در ادامه به ارتباط بين انواع شخصيتها و فرمهاي صورتي با فرمهاي دنداني پرداختند.
رابطه بين لب و دندانها هنگام خنده اخرين مبحث قبل از رنگ و نور بود.
ادامه مطلب با مكانيسم ديدن در چشم،خصوصيات مختلف رنگ ،رنگهاي غالب دندانها و ويژگيهاي هر كدام پي گرفته شدو نحوه رنگ گيري در دهان و چگونگي انتقال ان به لابراتوار توضيح داده شد.
و سپس با بحث تاثير رنگ بر هر قسمت دندان و تاكيد بر نحوه تاثيرگذاري texture بر اندازه دندان بحث را به پايان رساندند.

روز دوم خصوصيات انواع سراميكها و تعاريف پرسلن و سراميك اغاز مبحث بود. ايشان به شيوايي بحث پيچيده پرسلنها را باز كردند و دسته بنديهاي متفاوت تاثير هر كدام بر نحوه انتخاب سراميك را برشمردند.
محل استفاده از هر سراميكي من جمله در محلهاي تك دنداني و كرونها و انواع تراش متناسب با سراميك را توضيح دادند. روشهاي مختلف از بين بردن بد رنگيها و انواع سمانها و كاركردشان در شرايط مختلف ،laminate ها ،كاربردشان در شرايط گوناگون،انواع مختلف تراش laminate ،سمانها در laminate پايان مباحث روز دوم بود.

دیدگاهها بسته شده است.