اولین هفته از یازدهمین دوره جامع اندو در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ آبان ماه ۹۶ برگزار شد.

آغاز برگزاری

یازدهمین دوره جامع اندو

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

در تاریخ ۱۱ آبان ۹۶

اولین هفته از یازدهمین دوره جامع اندو در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ آبان ماه ۹۶ برگزار شد.

دکتر هادی اسدیان پنجشنبه صبح ساعت ۸:۳۰ الی ۱۰:۳۰  مبحث ابزار و وسایل مورد نیاز در تهیه حفره دسترسی توسط آقای دکتر هادی اسدیان، اندودنتیست که از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شاهد هستند تدریس شد. در پی آن مبحث تهیه حفره دسترسی انواع دندان‌ها با ذکرتمام جزئیات و روش های کارآمد آن تدریس شد.

در نوبت بعدازظهر ساعت ۱۵:۳۰ – ۱۴ مبحث کنترل درد و بی‌حسی موضعی سخنرانی شد.از آنجا که اغلب بیماران نیازمند به درمان اندو با شکایت درد به مطب  می آیند بنابراین کنترل کردن آن و همچنین یک بی حسی عمیق و خوب بسیار حائز اهمیت می‌باشد که آقای دکتر هادی اسدیان با بیان نکاتی کارآمد و روش‌های مختلف برای هر دندان با بیان شیوا به تدریس این مبحث پرداختند.

 ساعت ۱۷ – ۱۵:۳۰ آخرین مبحث جلسه اول شستشو دهنده ها و داروهای داخل کانال نیز به طور کامل و با ذکر انواع مختلف مواد شستشو دهنده‌ها و داروهای داخل کانال نیز به طور کامل و باذکر انواع مختلف مواد شستشودهنده‌ و داروها و کاربرد آنها ارائه شد.

دکتر ناهید اخلاقی جلسه دوم دکتر ناهید اخلاقی روز جمعه ۱۲ آبان ماه ۹۶ برگزار شد ساعت ۱۱:۳۰ – ۹ به گام به گام آماده سازی کانال‌های ریشه دندان به روش دستی به صورت تئوری با ذکر تمام نکات حائز اهمیت و روش های مختلف توسط سرکار خانم دکتر ناهید اخلاقی (اندودونتیست) و از اساتید به نام و برجسته دانشگاه آزاد اسلامی تدریس شد.  پس از آن مبحث به صورت (Demo) بر روی دندان ازقبل آماده شده و با ابزار کامل Apex Locator رادیوگرافی پرتابل آموزش داده شود و تمام مراحل کار از ابتدا تا انتها به صورت Live توضیح داده شد.

پس از ناهار و استراحت ادامه این مبحث کامل شد و به سوالات همکاران عزیز پاسخ داده شد.

 دبیر علمی: جناب آقای دکتر اروند مالک(اندودونیست)

 مسئول اجرایی علمی: دکتر نیوشا همای نیکفر

 مسئول دبیرخانه: مهندسی ایران ملکشاهی

دیدگاهها بسته شده است.