۳دقیقه آموزش بهداشت دهان

۳دقیقه آموزش بهداشت دهان

هر دندانپزشک در سراسر کشور از امروز ۳ دقیقه برای آموزش بهداشت دهان بیمار خود وقت بگذارد

به عنوان پزشک بیماریهای دهان و دندان یک وظیفه حرفه ای و وجدانی به ما می آموزد، که وقتی می توانیم از پوسیدگی دندان های  مردم پیشگیری کنیم، پس باید در این راه  به آنها کمک کنیم.
رعایت بهداشت دهان و دندان به خصوص مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، اصلاح رژیم غذایی، استفاده از روش های پیشگیری در دندان های سالم که به عنوان دندانپزشک باید روش آن را به بیماران بیاموزیم.
در #انجمن_دندانپزشکان_عمومی_ایران پس از سال‌ها اطلاع از طرح های مختلف دولتی برای بهداشت و پیشگیری، تصویب طرح های گوناگون و اجرا در سراسر کشور، هنوز راه و مسیر دستیابی به تأمین پایدار سلامتی دهان و دندان و کاهش DMF هموار نکرده ایم. بنابراین کمیته سلامت انجمن دنانپزشکان عمومی ایران تشکیل گردید. این کمیته وظیفه دارد که شرایط اهداف اصلی اساسنامه ای انجمن را در زمینه بهداشت و پیشگیری فراهم کند. بنابراین از همکاران کارشناس  در رشته های مختلف تخصصی و عمومی و بخصوص رشته های اصلی ناظر بر حفظ سلامت دهان و پیشگیری از بروز پوسیدگی دندان ها دعوت کرده ایم در #کمیته_سلامت انجمن حضور یابند.
این کمیته تمام مراحل طرح تحول سلامت دهان را بررسی، آنالیز کرده و پیشنهادات خود را در قالب طرح گوناگون به همکاران دندانپزشک، مردم، دولت جمهوری اسلامی ،، انجمن‌های تخصصی، نظام پزشکی، صدا و سیما، و … ارائه خواهد کرد.
اولین گام را رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، دکتر باقر شهنی زاده برداشته و اعلام کردند هر مطب دندانپزشکی در سراسر کشور به عنوان یک واحد پیشگیری و بهداشت به طور موثر دعوت به همکاری گردد. در این زمینه قبل از هر نوع دستورالعمل، توصیه و روش های درمان از کلیه همکاران متخصص و عمومی در سراسر کشور دعوت کرده است که هر دندانپزشک حداقل ۳ دقیقه برای هر بیمار آموزش پیشگیری و بهداشت دهان و دندان بدهد. کمیته سلامت با استقبال از این شعار انتشار آن را در کشور بعنوان اولین شعار کمیته سلامت اعلام کرد. .
این شعار از طریق نشست خبری، ارسال پیام کوتاه، درج در خبرنامه، درج در سایت، درج در کانال های مجازی با پیگیری مستمر مطرح خواهد شد تا توجه همکاران به آن جلب شود و مردم از اثرات مثبت و ارزشمند آن بهره مند گردند.

IGDA

دیدگاهها بسته شده است.