گزارش بازآموزی ارتودنسی (۴)/جمعه ۳ آذرماه ۹۶

درمان مشکلات فکی در ابعاد عرضی و عمودی

بازآموزی ارتودنسی ۴ ، جمعه ۳ آذرماه ۹۶

انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران

برنامه ارتودنسی ۴ در سال ۹۶ با بررسی مشکلات فکی در ابعاد عرضی و عمودی در تاریخ سوم آذر ماه ۹۶ در محل انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران برگزار گردید.

از ساعات آغازین صبح جمعه همکاران دندان‌پزشکی علاقه مند به تکمیل اطلاعات علمی ارتودنسی داشتند و نیز دندان‌پزشکانی که سال‌ها با تکیه بر علم و آموزه‌های صحیح ارتودنسی به درمان بیماران انتخاب شده مبادرت ورزیدن در این کلاس حضور داشتند.

سخنرانی سرکار خانم دکتر مریم شیرازی ارتودونتیست از استادان دانشگاه قزوین مبحث مشکلات رشد فکری را در بعد قدامی-خلفی به طور اجمال تدریس نمودند. بر اساس شناخت این مشکلات دندان‌پزشک باید بتواند تشخیص افتراقی در ناهنجاریهای کلاسII و کلاس III را بر اساس سفالومتری انجام دهد.

خانم دکتر مریم شیرازی در ادامه مبحث به اخلاق حرفه ای، شکایات در درمان مشکلات فکی در بعد Digital اشاره نمودند که مطالب بسیار سودمند و کاربردی ارائه شد.

 سخنران دوم دکتر صابر سید گوگانی ارتودونتیست و از مدرسین برجسته کشور در مورد تشخیص مال اکلوژن از مراحل ساده تا پیچیده، مطالب مهمی را ایراد کردند و مروری بر اهمیت تریاژ و تشخیص داشتند ایشان بر اساس تشخیص در روند طرح درمان صحیح تأکید نمودند. مباحث ایشان نیز کاربردی و کلیدی بود و طبق معمول با استقبال شرکت کننده ها بود.

سخنران سوم آقای دکتر مرتضی مینا از استادان گرانقدر و متخصص ارتودنسی با عنوان درمان مال اکلوژن های ساده کلاسII و کلاس III با استفاده از دستگاه‌های فانکشنال هدگیر فیس ماسک در محدوده preadolescent  سخنرانی خود را آغاز نمودند ایشان نحوه استفاده از این دستگاه ها را بر اساس انتخاب کیس و تجربه درمان بیماران و تنظیم صحیح دستگاه ها مهم موفقیت درمان دانستند. ایشان به تفصیل در مورد ساختار دستگاه ها و زمان استفاده از آن توضیحات لازم را مبذول نمودند پس از شناخت و کاربرد دستگاه‌های فانکشنال دندان‌پزشک باید بتواند در محدوده درمان با این روش درمان را به طور کامل انجام دهد.

دبیر علمی این برنامه جناب آقای دکتر محسن شیرازی بودند و مسئول اجرایی آن خانم دکتر مژگان قدیمی و مسئول دبیر خانه ای آن خانم مهندس سمیرا باحجب تبریزی یان بودند.

دکتر مژگان قدیمی

مسئول بازآموزی های ارتودنسی

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

دیدگاهها بسته شده است.