ریاست محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی

به نام خدا

 

شماره: ١٠٨۶۶/م/٩٨
تاریخ: ٩٨/١٢/٢٢

ریاست محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی

با سلام و احترام
آنچه که امروزبعداز اعمال تحریم های بسیارسنگین وناجوانمردانه آمریکا، بر سر اقتصاد مملکت ماآمده است، بسیاری ازفعالیت های اقتصادی اعم از زیرساختی و روبنایی، تولیدی وخدماتی را دستخوش مشکلات عدیده ای کرده است. دولت جمهوری اسلامی ایران برای اداره امور اقتصادی مردم،فشار بسیار سنگینی را تحمل می کند و تمام تلاش خود را برای مقابله با این تحریم ها و حفظ عزت وکرامت مردم میهن مان به کار بسته است.

بحران هایی که در سه ماه اخیر به مملکت تحمیل گردید همه با وفاق، همبستگی و مدارا از آنها عبور کردیم. شرایط دشوار امروز نیز همچنان نیاز به ایستادگی، همدلی و اتحاد دارد.
قطعاً میدانیم که در چنین شرایطی،  بحرانی بنام ویروس کرونا و بیماری کشنده آن بدترین اتفاقی بود که می‌توانست برای ملت و دولت پیش آید. امروز همه با هم در این شرایط سخت تمام داشته های خود را در طبق اخلاص گذاشته اند تا این بحران نوپدید و سنگین را نیز با قدرت و صلابت از پیش رو بردارند.
قطعاًاتخاذ تصمیم هایی که برای حفظ ثبات اقتصادی و جلوگیری از خسارت مالی بازار، سرمایه گذاران، کارآفرینان بخصوص مواردی مانند تعلیق پرداخت سه ماهه وام های قرض الحسنه و ‌وام های کسب و کار  از این گونه ضرورت هاست.
گمان ما بر این است که سهوا جامعه پزشکی از شمول این خدمات بانکی متاثر از شرایط خاص بیماری ویروس کرونا از قلم افتاده است. امروز جهان در مقابل فداکاری جامعه پزشکی کشورمان که لباس جهاد به تن کرده و در دفاع از سلامت ملت، در خط مقدم مبارزه قراردارد حیرت زده شده است.
بخش دیگری از جامعه پزشکی نیز برای کاهش بار مراجعان بیمارستان ها، مطب ها و مراکز درمانی دیگر خود را تعطیل و در تجهیز و کمک رسانی همکاران جان بر کف خود بسیج شده اند.
از جنابعالی درخواست میشود در شرایط حساس کنونی کشور و جهان، جامعه پزشکی اعم از پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و سایر اعضای پیراپزشکی را که از مشترکین خوش حساب نظام بانکی و از جمله عوامل سلامت چرخه اقتصادی و بانکداری کشور هستند، بعنوان اصلی مهم در تامین وفاق ملی مشمول بخشنامه جدید مبنی بر توقف پرداخت اقساط وام های دریافتی قرار دهید و بدین طریق حداقل قدرشناسی نیز از این طیف خدوم و مدافع سلامت جامعه بعمل آورید.

رونوشت:
  • معاون محترم اول رئیس جمهور
  • مشاور محترم اقتصادی رئیس جمهور
  • مقام محترم وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی

 

 

دیدگاهها بسته شده است.