ویژه برنامه میزگرد بررسی موضوع افزایش ظرفیت دانشگاهی دندانپزشکی


 اولین برنامه راهبردی در استودیوی پایگاه خبری  انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
ویژه برنامه میزگرد بررسی موضوع افزایش  ظرفیت دانشگاهی دندانپزشکی
مجری برنامه : دکتر آرش رحیمی
باحضور: آقایان؛  دکتر باقر شهنی زاده، دکتر عبدالحمید ظفرمند،  دکتر ذبیح اله واحدی
مشاهده کامل میزگرد

 
 

سوال اول : با توجه به اتفاقات و صحبت های پیش آمده در خصوص بحث افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی که توسط آقای دکتر شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و تعدادی از نمایندگان مطرح شده است و واکنش های مختلفی را در رسانه های داخلی و حتی خارجی به همراه داشته است، لطفا نظرتان را بفرمایید.

 
 

سوال دوم : مشکلات و معضلات مردم در بخش سلامت دهان واضح و آشکار است و آحاد جامعه مردم درگیر هستند. برای حل این مشکل آیا افزایش تعداد دندانپزشکان می تواند راهکار باشد؟

 
 

سوال سوم : مساله ای که مشهود است، مردم در تأمین هزینه درمان های دندانپزشکی دچار مشکل هستند و یقیناً در دنیا هم این مشکل وجود دارد و راهکارهای مختلفی برای حل آن در نظر گرفته شده است. به نظر شما ما از چه راهکارهای علمی و عملی برای کمک به مردم می توانیم استفاده نماییم؟

 
 

سوال چهارم : با توجه به بحث دستمزدها، مساله ای که مغفول مانده است ریسک فکتورهایی مدنظر قرار نگرفته است که یک دندانپزشک به دلیل ماهیت شغلی اش در معرض آسیب های دندانپزشکی است. به نظر شما راه حل چیست و مردم برای تامین راحت تر هزینه درمان چه باید کنند؟

 
 

سوال پنج : همانطور که اعلام شده است، برای تجهیز دانشکده های دندانپزشکی برای افزایش ظرفیت، بودجه لازم تصویب شده و در اختیار قرار گرفته است. به نظر شما صرفاً تکیه بر منابع مالی بر تربیت دندانپزشک نقش دارد یا سایر عوامل دیگر نیز باید در نظر گرفته شود؟

 
 

سوال شش : آقای دکتر شهنی زاده نظر شما در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای تجهیز دانشکده های دندانپزشکی برای افزایش ظرفیت تصویب شده چیست؟ آیا بودجه به تنهایی کافی است؟

 
 

سوال هفت : طرح موضوع دستمزد ۶۰-۵۰ درصدی دندانپزشکان، به این سبک و سیاق که این مصوبه را اعلام کردند و باعث تقابل مردم در مقابل دندانپزشکان شد، در صورتی که با توجه به حذف ارز دولتی برای خرید مواد و تجهیزات، افزایش حقوق و دستمزد، افزایش چندبرابری مالیات ها، افزایش شدید هزینه های روزمره مطب، افزایش خرید ملک و اجاره بها و حق بیمه و … و باتوجه به اینکه دندانپزشکان متعهد به تعرفه مصوب دولت هستند، آیا این روش بیان صحیح بوده است و ارزیابی شما از این مساله چیست و چه ضرری به اعتماد مردم می زند؟

 
 

سوال هشت : آقای دکتر ظفرمند با توجه به تخصص شما، آقای دکتر شجاعی خیلی تاکید کردند تمام مطالبی که عنوان می شود براساس مستندات کارشناسی است و همان طور که می دانیم مستندات کارشناسی براساس مطالب علمی هست که استنتاج می شد، در کجای دنیا معزل افزایش بهداشت دهان را با افزایش تعداد دندانپزشک حل کردند؟

 
 

سوال نه: لطفا به طور خلاصه بفرمایید مردم بدانند آیا تصمیماتی که گرفته میشود و به نام مردم هست به نفع شان هست یا خیر؟

دیدگاهها بسته شده است.