دعوت به سخنرانی از کلیه همکاران متخصص و عمومی در دوره‌های جامع انجمن

دعوت به سخنرانی از کلیه همکاران محترم متخصص و عمومی در دوره‌های جامع انجمن دندانپزشکان عمومی ایران.

همکاران ارجمند متخصص رشته های گوناگون دندانپزشکی

باسلام و احترام، آموزش و تربیت کادر دندانپزشکی و سخنران و سخنور در کلیه سطوح از وظایف دانشکده های دندانپزشکی است. این یک اصل است،گرچه آموزش پس از فارغ التحصیلی توسط انجمن ها انجام می شود اما این قانون و قاعده نیست و بسیاری از مطالب کنگره ها علاوه بر اینکه تمام ابعاد یک رشته را پوشش نمی دهد، اغلب به روش کاربردی درمان نیز ختم نمی­شود.

متاسفانه اکنون محور اصلی مراکز آموزش پس از فارغ التحصیلی، انجمن ها نیستند. آموزش هایی در قالب دوره های کوتاه و دراز مدت و آشنایی با پدیده های جدید دندانپزشکی و روش های درمانی اغلب در مراکز انتفاعی نیمه دولتی و نیمه خصوصی و بخصوص در بخش تجاری و تعداد اندک انجمن ها انجام می شود. برخی افراد حتی در مقام رئیس انجمن و با نفوذ در بخش دولتی و گرفتن مجوز، اقدام به تاسیس مراکز تجاری- آموزشی برای منافع مادی شخصی نموده اند. اما به عنوان یک وظیفه مشخص اساسنامه ای آن فرد یا افراد مشابه، در آموزش دندانپزشکان فعالیت نمی کنند. معلوم نیست که این افراد چرا عضو یا رئیس هیأت مدیره یک انجمن می شوند، وقتی از مواضع و جایگاه خود برای منافع تجاری شخصی در حوزه دندانپزشکی استفاده می کنند! ایشان همانگونه که در آئین نامه جدید انتخابات انجمن ها مطرح است نباید در انجمن حضور یابند. توصیه مشخص، مستقیم و بدون واسطه ما این است که هیأت مدیره انجمن ها در انتخابات شرکت نکنند و اعضاء انجمن ها به آن ها رای ندهند! این افراد توانمند هستند، اما متاسفانه در انجمن خود در حوزه موظف مدیریت شان کار نمی کنند. این اصل نباید فراموش شود که تجارت و آموزش را نباید با هم مخلوط کرد.

کالبدشکافی این موضوع را به فرصتی دیگر می گذاریم، اما اکنون روی سخن­مان با همکاران متخصص است نه آن گروه که در آموزش بیرون از دانشگاه به طور طبیعی دستمزد مشابه آموزش در دانشکده ها می گیرند، بلکه کسانی هستند که با آموزش تجارت می کنند. عده ای اکنون به سوی تشکیل منوپل آموزشی با شرکت ها روی آورده اند و با سفرهای تجاری و آفرهای ویژه یا با تاسیس شرکت هایی با هدف صرف تجارت آموزشی وارد صحنه شده اند، به دنبال این عملکرد برخی از آن ها در حال مصادره و انحصار دوره های آموزشی در دست تعدادی اندک در یک رشته خاص هستند.

آن ها هر روز دستمزد آموزشی خود را بالا می برند و متاسفانه در نتیجه عدم حضور همکاران توانمند دیگر، ایشان صحنه را قبضه کرده اند. ما با افتخار برای آموزش دستمزد می پردازیم و آن را کاملا معنوی و انسانی و مانند حقوق معلمی می دانیم، اما اکنون از طرفی با عدم حضور بخش عظیمی از همکاران در رشته های گوناگون تخصصی و از طرف دیگر با به دست گرفتن صحنه آموزش توسط عده ای معدود، روبرو شده ایم که این منجر به انحصار آموزش توسط عده ای خاص شده است!

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران همانگونه که تاکنون استعدادیابی نموده است، از همکاران دعوت به حضور جدی تر در صحنه کرده است، امروز اعلام می کند و از همکاران گرامی که در رشته های ترمیمی، پروتز، اندو، پروتز، ایمپلنت و ….. توان فعالیت دارند تقاضا می کنیم وارد عرصه کار آموزشی علمی شوند و هرچه سریعتر برای حفظ اعتبار و منزلت علم و آموزش آن را سروسامان دهند. ما منتظر ورود شما همکاران به عرصه آموزش کارآمد هستیم، برای ایجاد زمینه این همکاری و شکوفایی استعدادها، امکانات لازم را داریم.

دکتر باقر شهنی زاده

رئیس هیات مدیره

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

دیدگاه برای “دعوت به سخنرانی از کلیه همکاران متخصص و عمومی در دوره‌های جامع انجمن
  1. First off I would like to say wonderful blog! I had a quick question which I’d like to
    ask if you do not mind. I was curious to find out how you center yourself
    and clear your mind before writing. I have had a hard time clearing my thoughts in getting my thoughts out there.
    I truly do take pleasure in writing however it just seems
    like the first 10 to 15 minutes are usually wasted simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations
    or hints? Appreciate it! https://Atozbookmarkc.com/story16933735/emondage-prestige

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.