تقویت بافت استخوان در افراد

 

فرزانه فرید در ادامه نشست به برخی بیماران اشاره می‌کند که بافت استخوان فک آنها ضخامت یا حجم کافی برای نگهداری ایمپلنت را ندارد. او در این‌باره می‌گوید: «در این افراد معمولا از پودر استخوان استفاده می‌شود. این پودر که از مواد جایگزین‌شونده استخوان تهیه می‌شود، پیش از ایمپلنت در دندان قرار می‌گیرد تا استخوان‌سازی انجام شود و استخوان فک ضخامت لازم را برای پذیرش ایمپلنت به دست آورد. این پودر استخوان از بافت استخوان یک فرد مرده، استخوان گاو و از مواد مصنوعی تهیه می‌شود. حدود ۲ تا ۳ ماه بعد، استخوان فرد قابلیت کاشت ایمپلنت را پیدا می‌کند.»

اگر عمل ایمپلنت گذاری به درستی انجام نشود،نه تنها این شیوه ی درمانی برای بیمار مفید نیست بلکه باعث آسیب به او نیز می شود.

به گزارش امینانه؛  فرزانه فرید متخصص پروتز گفت: ایمپلنت یک روش درمانی است و هرروش درمانی ضمن داشتن مزایایی اثرات مخربی نیز دارد و از آن جایی این عمل  درایران در سال های اخیربا پیشرفت چشمگیری همراه بوده و امروزه  بیشتر اقشار جامعه با آن در گیر هستند اثرات مثبت ومنفی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد:ایمپلنت ضمن داشتن اثرهای مثبت که مهم ترین آن پر کردن جاهای خالی لثه و بدون دندان است ،اثرهای مخربی نیز دارد  که اصلی ترین دلیل بروز آن ها عدم انتخاب درست بیمار برای انجام این شیوه ی درمانی و رعایت نکردن نکات ضروری در حین عمل است و لازم به ذکر است که پزشکان باید قبل از اقدام به عمل ایمپلنت گذاری تمام جوانب کار را در نظر بگیرند و نتیجه ی کار خود را پیش بینی نمایند.

فرید ضمن اشاره به این موضوع که بهترین سن برای اقدام به این شیوه ی درمانی  سنی است که افراد به بلوغ رسیده باشند و استخوان های آن ها توانایی نگهداری ایمپلنت را داشته باشد، افزود:ب هترین سن برای انجام این شیوه ی درمانی در دختران بعد از ۱۷سالگی و در پسران بعد از  ۲۲تا ۲۵سالگی است و همچنین درسنین بالا نیز افراد باید در سنی قرار داشته باشند که استخوان ها و لثه آن ها توانایی نگهداری ایمپلنت را داشته باشند که این امربه شرایط فیریولوژیکی و بدنی بستگی دارد  و در افراد مختلف متفاوت است.

وی تاکید کرد: ازآن جایی که ایمپلنت جسمی خارجی است که وارد بدن می شود،اگر استخوان های بیمار توانایی نگهداری آن را نداشته باشند باعث پس زدن آن و آسیب به لثه ها و دهان بیمار می شود.

این متخصص پروتز اشاره کرد: بیماران نیز در عدم موفقیت این شیوه درمانی تاثیر زیادی دارند که آن ها با اقداماتی نظیر عدم شست و شو ومراقبت و وارد کردن فشار زیاد به آن باعث آسیب به ایمپلنت می شوند.

وی دریاپان متذکر شد:ایمپلنت گذاری در ایران به صورت تئوری آموزش داده می شود وکمتر به آموزش عملی آن پرداخته می شود و درخواست می شود که وزارت علوم به آموزش عملی این شیوه  درمانی که امروزه بسیار فراگیر شده بپردازند و اشتباهات پزشکان و آسیب رسیدن به بیماران را در این اقدام درمانی را به حداقل برسانند.

دیدگاه برای “تقویت بافت استخوان در افراد
  1. I felt like this post was timely and relevant. Thank you exceedingly for penning
    this trove of information; if more writers wrote time-worthy and
    intelligent prose, I think everybody’d all understand life better.
    To me, I consider it at truth that we should place
    our attention more on staying fit and eating well and free from being perpetually
    in front of the computer or cell phone screen. Go outside!!
    (and not being glued to the cell phone all the while, either) and living free, living life in full appreciation of
    the randomness and patterns of nature, keeps people feeling grounded.
    Thinking about deep philosophical memes is likewise an experience that can assist us to know ourselves.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.