بازآموزی مدون رادیولوژی ۲ و جراحی۲ /انجمن دندانپزشکان عمومی ایران/ پنج شنبه و جمعه مورخ ۲۳و۲۲ تیرماه ۱۳۹۶

گزارش بازآموزی مدون رادیولوژی ۲
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
صبح روز پنج شنبه مورخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۶

دومین برنامه مدون رادیولوژی در سال ۹۶ در روز پنج شنبه ۲۲ در محل انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برگزار گردید.خانم دکتر زهرا غنچه متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت و از اساتید برجسته کشور، اصول تفسیر تصاویر رادیوگرافیک را تدریس نمودند. ایشان بخصوص در مورد تشخیص افتراقی ضایعات بافت نرم و ضایعات با منشاء استخوانی با نمای مشهود در گرافی و اسلاید های مرتبط و متعدد و بررسی نواحی شایع ضایعات، بطور کامل توضیح و تفسیر نمودند.
سخنران دوم خانم دکتر فرزانه مساوات از مدرسان توانای رشته رادیولوژی دهان، فک و صورت،لندمارک های آناتومیک را در انواع رادیوگرافی ها و در ارتباط با ایمپلنت های دندانی تدریس نمودند. ایشان در تمامی برش های رادیوگرافی، جزییات و حتی موارد غیر شایع را در خصوص لندمارک هایی از قبیل اعصاب و عروق که می توانند در صورت عدم ثبت جزییات آنها منجر به شکست درمان ایمپلنت شوند، را با تبحر کامل تدریس نمودند.
در بخش سوم، خانم دکتر هانیه کاویانی از اساتید ارزشمند رشته رادیولوژی دهان، فک و صورت، در مورد CBCT و ایمپلنت و تفسیر و روش های نرم افزاری در خواندن و بررسی تصویر برداری در برش های مختلف براساس انتخاب محل جراحی ایمپلنت، نکات مهم و ارزنده ای رابیان کردند که بطور روزمره از پرسش های دندانپزشکان شرکت کننده در دوره ها بود .
آخرین سخنران روز پنج شنبه خانم دکتر حوریه باشی زاده از متخصصین رادیولوژی دهان، فک و صورت و از اساتید گرانقدر و با تجربه میهن مان که دبیر علمی برنامه مدون رادیولوژی بودند، اصول تجویز رادیوگرافی با تکیه بر CBCT را تدریس نمودند. ایشان براساس در خواست دندانپزشک در تعداد و نوع رادیوگرافی و تعیین دقیق محل تصویر برداری،نکات حائز اهمیت و کاربردی و در عین حال دقیق را تدریس کردند. ایشان براساس تجویز دقیق گرافی، از گرافی های غیر ضروری و وقت گیر و بعضا هزینه بر، مطالب مفیدی را بیان کردند. درج تعداد گرافی ها و محل و درج زوایای درخواستی از مراجعه متعدد بیماران به کلینیک های رادیولوژی می کاهد.
مسئول بازآموزی های رادیولوژی خانم دکتر شکوفه شیراندشت که مثل همیشه با حوصله پشتکار و خستگی ناپذیر مشغول فعالیت های مهم در انجمن می باشد.

———————————————————————

گزارش بازاموزی جراحی ۲

دومین جلسه بازآموزی جراحی در سال ۱۳۹۶ با همکاری اساتید گروه جراحی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی در روزجمعه  ۲۳/۴/۱۳۹۶  در محل انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برگزار شد.
عنوان انتخاب شده برای این بازآموزی اصول درمان عفونتهای دندانی و فضاهای صورتی بود.


سخنران اول جناب آقای دکتر سید فرزاد آغداشی استاد یار گروه جراحی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی درباره حدود فضاهای صورتی و اصول درمان عفونتهای دندانی به سخنرانی پرداختند.


دومین سخنران جناب آقای دکتر سعید حاجی زاده  استادیار گروه جراحی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی   درباره اصول آنتی بیوتیک تراپی و تغییرات رخ داده در پروتکلهای مربوطه با توجه به مقاومت سوش های میکروبی در عفونتهای ناحیه دهان و فک و صورت به ایراد سخن پرداختند.


سخنران سوم جناب آقای دکترمحسن دالبند دانشیار گروه جراحی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی درباره اصول جراحی آبسه ها و عوارض آن  سخنرانی کردند . زمان سخنرانی دکتر دالبند طبق برنامه تا ساعت ۱۳ بود ولی با توجه  علاقه ایشان به امرتعلیم  و آموزش تا ساعت ۱۴٫۳۰ به بیان نکات علمی و  کلینیکی و پاسخ به سوالات همکاران پرداختند که   وظیفه خود میدانیم  از زحمات ایشان تشکر ویژه داشته باشیم.

دبیرعلمی همایش : جناب آقای دکتر محسن دالبند
دکتر علیرضا فروزنده ، مسوول هماهنگی  بازآموزی جراحی و پروتز

دیدگاهها بسته شده است.