فراگیر شدن تب زیبایی دندان در کشور/ عوارضی زیبایی دندان

مسئول اجرایی علمی ترمیمی با اشاره به فراگیر شدن تب زیبایی دندان در کشور گفت: بخشی از اقدامات زیبایی در دندان می‌تواند منجر به عوارضی همچون بیماری‌های لثه و تغییر رنگ دندان‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر صدیقه امجدی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ارتباط با موضوع ترمیمی اظهارداشت: رشته ترمیمی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که تمرکز آن بر روی دندان‌های پوسیده و خراب است و گاهی با یک ترمیم ساده می‌توان دندان‌ها  را از یک درمان پیچیده همچون درمان ریشه، ایمپنلت و یا کشیدن نجات داد.
وی با اشاره به لزوم مراجعات به موقع و سالانه دو بار در سال به دندانپزشک جهت بررسی سلامت دندان‌ها، افزود: این مسئله می‌تواند مانعی در مقابل مشکلات پیچیده دندانپزشکی در افراد باشد.

مسئول اجرایی علمی ترمیمی، در دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه امروزه تب زیبایی در کشور زیاد و فراگیر شده است، ادامه داد: تبلیغات صورت گرفته در شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام نیز به این موضوع دامن زده و افراد تمایل به داشتن دندان‌های سفید شدت یافته است.

امجدی تصریح کرد: بسیاری از اقدامات زیبایی در دندان می‌تواند منجر به عوارضی همچون بیماری‌های لثه و تغییر رنگ دندان‌ها شود و این مسئله ضرورت مراجعه افراد به دندانپزشک با تجربه و با تخصص در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات افراد نیاز به درمان ارتودنسی دارد و نه زیبایی بیان داشت: اگر سلامت دهان و دندان در اولویت فرد باشد می توان از بسیاری مشکلات و بیماری ها در این حوزه پیشگیری کرد.

امجدی افزود: ونیرهای کامپوزیتی، پرسلن لامینیت، بیلیچینگ از جمله اقدامات زیبایی در حوزه دندان بوده که اکثرا توسط همکاران دندانپزشک در مطب‌ها صورت می‌گیرد.

مسئول اجرایی علمی ترمیمی، در دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: انجمن دندانپزشکان عمومی ایران سعی کرده هر ساله با برگزاری کنگره‌های مختلف، دوره‌های جامع زیبایی و کلاس های باز آموزی در جهت بروزرسانی دانش همکاران دندانپزشکی گام بردارد و برگزاری دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران نیز در همین راستا است.

دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ۱۹ تا ۲۲ دی ماه ۹۶ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

انتشار یافته در خبرگزاری مهر

دیدگاهها بسته شده است.