گزارش بازآموزی ارتو (۳) / جمعه ۹۶/۱۱/۲۰

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

بازآموزی ارتودنسی۳

جمعه ۹۶/۱۱/۲۰

برنامه بازآموزی مدون ارتودنسی با بررسی تمهیدات لازم در مشکلات فضا در تاریخ ۲۰/۱۱/۹۶ جمعه صبح با شرکت  همکاران علاقمند دندانپزشک در محل انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برگزار شد.

سخنران اول جناب آقای دکتر عبدالرضا جمیلیان ارتودنتیست از اساتید گرانقدر کشور با مبحث درمان ناهنجاری کلاس  III توضیحات کاملی در مورد استفاده از Tonque quard و face mask و همچنین به مقایسه chin cap و tonque plate پرداختند.

در ادامه ایشان توضیحاتی در مورد mini screw در درمان ناهنجاری کلاسIII و توجه به عدم صدمه به ریشه دندان ۴ , ۵  ارائه کردند. که مطالب بسیار کاربردی بود. سخنران دوم جناب آقای دکتر صابر سید گوگانی ارتودنتیست و از مدرسین برجسته کشور در مورد appliances- space maintaining  حفظ و مدیریت فضا و توجه به طول قوس فکی در دوره شیری و تاکید به توجه به بیشترین فضا در ۶ ماه اول بعد از دست رفتن شیری ها است نمودند. اهمیت کنترل فضا در برابر حفظ فضا و اینکه همیشه برای این مهم استفاده از دستگاه ها لازم نیست. در مورد متغیرها در کنترل فضا توضیحات سودمندی ارائه کردند و مطالب کلیدی و کاربردی بودند.

سخنران سوم آقای دکتر حسن علی شفیعی از اساتید برجسته ارتودونتیست دانشگاه شهید بهشتی با موضوع طرح درمان و مدیریت فضا دردوره  mix dentitionو درمان ترکیبی دندانی و اسکلتالی در دوره ی mix dentition توضیحات کامل دادند.

شعار همیشگی استاد، ارتودنسی خوب پیشگیری است و تاکید به صورت اولین ویزیت در حداکثر ۷ سالگی است که اگر نیازی به درمان های پیشگیری باشد با استفاده از Tonque quard رشد فک بالا را به سمت جلو بکشیم تا مجبور به درمان ortho surgery نباشیم.

دبير علمي برنامه اقاي دكتر حسن علي شفيعي بودند

دیدگاهها بسته شده است.