دکتر شهنی زاده اظهار داشت که در شرایط فعلی لازم است همه انجمن ها، اتحادیه صنف و شرکت های تجاری دندانپزشکان تلاش کنند که مشکلات موجود را با همکاری و حمایت از یکدیگر کاهش داده و حل کنند.

ملاقات دکتـر باقر شهنی زاده رئیس انجمـن دندانپـزشکان عمـومی ایران
با مشـاور وزیر و مدیر کل تجهیـزات پزشـکی وزارت بهـداشت
دکتـر رضا مسائلی و دکتـر گلابگیـران رئیس اداره مواد و تجهیـزات دندانپـزشكی

چهارشنبه دوازدهم دی ماه ۱۳۹۷ دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و دکتر باقر شهنی زاده رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، دکتر علیرضا فروزنده عضو هیات مدیره انجمن و دکتر حسن مجیدی مشاور هیات مدیره در ملاقاتی کارآمد و سازنده به بحث و گفتگو در مورد مسائل پیش آمده در زمینه مواد و تجهیزات دندانپزشکی پرداختند.
دکتر مسائلی اعلام کردند که یکی از اهداف ما شفاف سازی تمام مراحل مربوطه به حوزه کاری اداره کل تجهیزات پزشکی می باشد. به همین منظور مراحل سفارش کالا، تهیه پروفرما، سهمیه ارزی، ثبت سفارش، اموربانکی، گمرکی و … برای گروه های مختلف از جمله روسای دانشکده های دندانپزشکی و روسای انجمن های دندانپزشکی به طور مفصل در ملاقات های مشترک توضیح داده ایم تا همه از روند اقدامات و فعالیت های اداره کل اطلاع داشته باشند و باز هم در جلسات بعدی این اطلاع رسانی را خواهیم کرد.
ایشان ابراز داشتند که مرتب از طریق سایت اداره کل تجهیزات پزشکی www.imed.ir اطلاعات دقیق کلیه کالاهای وارداتی را به روز می کنیم و در عین حال افراد می توانند دیدگاه و درخواست های خودشان را هم از طریق سایت به اطلاع کارشناسان اداره کل تجهیزات پزشکی برسانند.
وی ادامه داد که ما تمام تلاش مان را می کنیم که با همکاری سازمان غذا و دارو بتوانیم مشکلات توزیع کارپول بیحسی دندانپزشکی را هر چه زودتر حل کنیم و برای این منظور تلاش فروانی را به کار بسته ایم و راه کارهای جدیدی مدنظر داریم.
دکتر شهنی زاده اظهار داشت که در شرایط فعلی لازم است همه انجمن ها، اتحادیه صنف و شرکت های تجاری دندانپزشکان تلاش کنند که مشکلات موجود را با همکاری و حمایت از یکدیگر کاهش داده  و حل کنند. وی اعلام کرد انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با راه اندازی امکانات گسترده خود در فضای مجازی گردش آزاد اطلاعات را به وجود آورد و با اتحادیه و مدیران شرکت ها جلسات هم اندیشی و چاره جویی راه اندازی کرده اند که نتایج مثبت و ارزشمندی داشته است.
وی در ادامه در مورد مشکلات دندانپزشکان در سراسر کشور به خصوص در شهرستان ها و ایجاد تسهیلات دسترسی چاره ساز به کالای با ارز دولتی صحبت کردند و اعلام کردند می توان با برگزاری نمایشگاه های منطقه ای برای تمرکز زدایی در توزیع مواد و تجهیزات راهکارهایی اندیشید و ادامه داد که انجمن نیازسنجی عمومی از کالاهای دندانپزشکی را آغاز کرده که در آن آمار استخراج شده را به اداره کل تجهیزات جهت اولویت بندی ارائه خواهد کرد.
دکتر فروزنده در مورد تسهیلات در امور بانکی و گمرکی و حذف مراحل غیر ضروری توضیح دادند و در مورد نظارت بر توزیع از طریق آمارسنجی صحبت کردند.
دکتر محمدمهدی گلابگیران رئیس اداره مواد و تجهیزات دندانپزشكی اعلام کردند در سیستم آنلاین اداره کل تجهیزات کلیه کالاهای با ارز دولتی که توسط تمام شرکت های تجاری به فروش می رسد در این سامانه ثبت می شود و در این امور نظارت دقیق صورت می گیرد. وی ادامه داد که ما در حوزه مراحل واردات کالاهای دندانپزشکی و تولیدی، سعی مان خروج از مشکلات است که در این مورد موفقیت هایی به دست آورده ایم و همچنان به تلاش و فعالیت مشغول هستیم و از پیشنهادهای سازنده انجمن ها استقبال می کنیم.
دکتر باقر شهنی زاده اعلام کرد انجمن دندانپزشکان عمومی ایران به صورت کاملا سازمان یافته در جهت خروج از بحران برای کمک به همکاران دندانپزشک، توزیع عادلانه کالاها توسط شرکت های تجاری، آماده همکاری با اداره کل تجهیزات می باشد.
در پایان دکتر مسائلی از همه انجمن های دندان پزشکی، دندانپزشکان و همه دست اندرکاران درخواست کرد که همه  تلاش کنند که در توزیع کالاها، واردات و نیازسنجی ها در کنار هم همکاری سازنده و فعال داشته باشند.
در پایان طرفین به توافق رسیدند که برای اهداف متعالی کمک به مردم، مسیرهای همکاری بخش دولتی و انجمن ها را گسترش دهند.

 

دیدگاهها بسته شده است.