وحدت رویه در توزیع و نظارت بر مواد ضدعفونی کننده

 

 

⚪️ ۱۰۵/کرونا
?۱۳۹۹/۰۲/۱۵
‍ بسمه تعالی

شماره:۱۰۹۰۴/م/۹۹
تاریخ:۱۳۹۹/۰۲/۰۸

?جناب آقای دکتر محمدرضا شانه ساز
?معاون محترم وزیر و ریاست سازمان غذا و دارو

?موضوع: وحدت رویه در توزیع و نظارت بر مواد ضدعفونی کننده

✍️ با سلام و احترام، با توجه به شرایط بحران بیماری زایی کووید-۱۹ که سلامت مردم را به خطر انداخته و موجب جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان از جمله کادر پیشتاز جبهه سلامت، همکاران گروه پزشکی شده است، امیدواریم ضروری ترین نیاز عمومی مردم مواد و شوینده‌های ضدعفونی کننده در اختیار همه طیف های جامعه قرار گیرند.

?دندانپزشکان در شرایط کنونی که بیماران اورژانس را درمان می‌کنند و قطعا بزودی مطب‌ها، کلینیک‌های دندانپزشکی خصوصی نیز بازگشایی خواهند شد نیازمند ملزومات خاص جهت کنترل عفونت بخصوص در مقابل کرونا ویروس هستند.

?سازمان غذا و دارو توزیع گسترده محلول های ضدعفونی کننده استاندارد را در بیمارستان‌های درمان بیماران کرونایی در اولویت قرار داده است، که بسیار پسندیده و موجب تقدیراست.

?سازمان غذا و دارو در اطلاعیه های متعددی غیرمجاز بودن برخی ضدعفونی‌کننده‌ها که در سطح گسترده توزیع شده‌اند را صادر کرده است که هزینه‌هایی به سلامت مردم تحمیل می‌کند. از ابتدا باید مانع تولید و توزیع این مواد گردید. فضای دندان پزشکی نیز از اطلاع رسانی این‌گونه محصولات انباشته است. وحدت رویه در خصوص نظارت فراگیر بر تولید و توزیع انواع مواد ضدعفونی کننده بخصوص در شرایط کنونی ضروری می باشد.

?انجمن دندانپزشکان عمومی ایران موارد ذیل را جهت همکاری و همراهی اعلام می دارد:

۱️⃣ در تامین مواد مورد نیاز مطب های دندانپزشکی که برای سلامت بیماران و کارکنان الزامی است این انجمن فارغ از دستورالعمل های غیرقابل وصول و دستورات غیر عملیاتی، کمیته مشورتی دندان پزشکی اعلام می دارد در توزیع و تامین فوری کلیه نیازهای محصولات ضدعفونی توسط آن سازمان برای دندان پزشکی اعلام آمادگی می کند.

۲️⃣ ساز و کار بسیار دقیق و برخطی (آنلاین) فراهم گردد که مردم و دندان پزشکان امکان استعلام کلیه برندهای محصولات ضدعفونی کننده را داشته باشند. این ضرورت اساسی نیز از طریق پیام‌ها و مصاحبه‌های تلویزیونی به مردم اطلاع داده شود و کلیه محصولات کد پیگیری استعلام روی آنها درج شود.

۳️⃣ اطلاع رسانی محدود فهرست محصولات غیر مجاز که در بازار به‌طور وسیع عرضه شده اند، موجب تداوم خسارت به مردم گردد. در این مورد مرکز رایانه سازمان غذا و دارو بخش فعالی را در این خصوص طراحی و اعلام نماید و یا بخش موجود فعال تر نماید.

?مستدعی است ساز و کار و مقرارت در این زمینه با شدت اجرایی و کمک شود روند سلامت مردم حفظ گردد. انجمن دندان پزشکان عمومی ایران با شبکه وسیع اطلاع رسانی آماده همکاری هم در توزیع و هم در پیگیری موارد گوناگون اعلام می دارد.

◾️رونوشت :
▪️ جناب آقای مهندس سیدحسین صفوی رئیس محترم اداره کل تجهیزات پزشکی

? دکتر باقر شهنی زاده
رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

?کانال رسمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
(https://t.me/IranianGDA)?پایگاه خبری انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
(https://t.me/igdanews)#هرخانه_یک_پایگاه_سلامت
#کرونا_را_شکست_میدهیم

دیدگاهها بسته شده است.