فراخوان مقاله ویژه رشته تخصصی اندودنتیکس کنگره یازدهم

همکاران اندودنتیست

هر عضوی در بدن انسان، احترام، عزت و کارآمدی خود را دارد. آن عضو که توقف اش جان آدمی را می گیرد قطعا اهمیت آن بیش از آن عضو است که اگر آن را از دست دادید، باز هم به زندگی ادامه می دهید. اما انسان در روند رو به رشد به طرف سعادت و خوشبختی امروز دیگر زنده بودن یا نبودن و ارزش کم یا بیش یک عضو، ارزش آن راتعیین نمی کند. هر عضو در هر لحظه می تواند برای انسان با ارزش ترین و مهم ترین عضو بدن باشد.

در دندانپزشکی بسیاری از نیازهای انسان، حتی یک رنگ در یک ترمیم ساده می تواند “اصل” باشد. ولی پدیده “درد” آستانه تشخیص نگاه فوری و قطعی درمان به انسان دردمند را می طلبد. در روت کانال تراپی (اندودانتیکس) هرچند ما همیشه با درد مواجه نیستیم اما مردم این درمان  را راحت نمی پذیرند و دندانپزشکان در انجام درمان آن هنوز جزء بالاترین موارد عدم موفقیت است.

در کنگره یازدهم موضوع اصلی کنگره “دندانپزشکی دیژیتال؛ اصول، کارایی و محدودیت ها”  Digital Dentistry; Principles, Efficiencies and Limitations  می باشد. در درمان اندو، نرم افزارهای دیجیتالی در حال رسوخ می باشد و البته به درمان موفق کمک می کند. پس باید به استقبال آن رفت. اما چگونه؟ اولین اصل آن نیست که هر تکنولوژی، ابزار و دستگاه جدید باید به دست انسان به کار گرفته شود، اگر روزی فایلی برای درمان اندو وجود نداشته! تا امروز که CBCT وارد تشخیص در روت کانال تراپی شده پس ما هر روز منتظر تحولات تکنولوژیک هستیم، زیرا به درمان بیماران بیشتر کمک می کند. همانگونه که در ابتدای این پیام گفته شد عدم موفقیت در این درمان هنوز بسیار است اگر به استقبال درمان موفق تر می رویم و توصیه دندانپزشکی دیجیتال را می کنیم نه بدان جهت است که تسلیم آن شویم بلکه بدان رو است که به صراحت اعلام کنیم که دچار افراط و تفریط نشویم هر چند به زودی عرصه دندانپزشکی را دربرخواهد گرفت، ولی باید با درایت و خردمندی از آن استفاده کنیم.

علاوه بر حضور به عنوان سخنران علمی تحت عنوان “دندانپزشکی دیجیتال” ما همچنان انتظار داریم که دندانپزشکی بیسیک و آکادمیک را با اصرار بیشتر در بحث های چالشی با سایر رشته های دندانپزشکی مانند اندو و پریو، اندو و ترمیمی، اندو و پروتز، اندو و جراحی یا همه این ها با اندو و با قاطعیت مطرح کنیم. مقاله های خود را و بخصوص کارگروه خود (Team work) برای شرکت در یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران که در ۲۴-۲۱ دی ماه ۱۳۹۵ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود را برای ما ارسال کنید و به ما اطلاع دهید.

ارسال مقالات از طریق سایت یازدهمین کنگره علمی سالیانه www.11thcongress.igda.ir(فرم ارسال مقالات ) امکان‌پذیر می باشد. کنگره های انجمن دندانپزشکان عمومی ایران فضای بسیار ارزشمندی است برای سخن گفتن و آموزش دادن به همکارانی که در سراسر کشور در خدمت به مردم مشغول هستند.

 این فرصت و این راه را باهم طی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.