اولین جلسه شورای مشاوران دومین همایش زیبایی

 اولین جلسه شورای مشاوران

دومین همایش زیبایی

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶

امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ جلسه شورای مشاوران علمی دومین همایش زیبایی بسیار خوبی برگزار شد که موضوع اصلی آن مواجهه با فرهنگ و تب زیبائی‌زدگی جامعه و بیش‌فعالی نه چندان خوشایند دندانپزشکان در حیطه‌ی زیبائی بود.
مباحث پیرامون وظیفه انجمن و اساتید در راستای تعیین خط‌مشی برای جامعه دندان‌پزشکی و فرهنگ‌سازی برای درخواست‌کنندگان خدمات زیبائی بود.
اساتید ضمن ناخرسندی بابت نگرش مردم به درمان زیبائی اذعان داشتند که مواجهه با وضعیت فرهنگی جامعه وظیفه جامعه دندان‌پزشکی نیست و تنها وظیفه ما ارتقاء دانش و مهارت دندان‌پزشکان است تا جامعه دندان‌پزشکی نیازهای زیبائی مردم را از ساده‌ترین و کم‌آسیب‌ترین راه تامین نمایند. ضمن آنکه نگاه به زیبایی امروز از نظر ما در دندانپزشکی درست است که خصلت و ماهیت خود دندانپزشکی است، ولی باید از زیاده‌روی منجر به خسارت به سلامت بیمار جلوگیری کرد. روش‌های مقابله در این خصوص باید بررسی شود و با دقت در مورد آن اقدام کرد. در این میان همایش زیبایی که بجای تبلیغ زیبایی صرف بتواند چالش و چشم اندازهای فرارو را بررسی و به نقد شرایط تب‌زده اقدام کند، ضروری بوده و جای آن در میان تمام همایش و کنگره‌ها خالی بوده است.
اشاعه فرهنگ درک زیبایی در بین مردم و توصیه‌های قاطع رهنمودهای پزشکی به دندانپزشکان و واکاوی تبلیغات تجاری، از اهم ضرورت همایش زیبایی خواهد بود.
در ادامه‌ باتوجه به وقت باقیمانده پیشنهاداتی برای پانل‌های مناسب و موضوعات لازم برای ارائه‌ درکنگره مطرح گردید تا در مراحل بعدی تصمیمات جزئی‌تر اتخاذ گردیده و برنامه‌ها تنظیم شوند.

دکترشهرام سپهرمند

 

 

دیدگاهها بسته شده است.