گزارش کارگاه ششمین همایش علمی زیبایی و اخلاق در دندانپزشکی

 

ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با عنوان دندانپزشکی زیبایی،اصول واخلاق با هدف اصلاح اشتباهات رایج در زمینه دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی برنامه ریزی شد و پس از جلسات متعدد شورای مشاوران علمی و اجرایی و انجمن جهت افزایش بهره وری علمی و کاربردی همکاران شرکت کننده در ۸ کارگاه باروش ها و اهداف گوناگون در زمینه های مختلف مرتبط با مبحث زیبایی در دندانپزشکی تدوین شد.

کارگاه ها در سالن پارسه با ظرفیت ۸۰ نفر برنامه ریزی شد که خوشبختانه با استقبال بسیار عالی ازسوی همکاران مواجه گردید و در مواردی به دلیل استقبال بسیار گسترده همکاران با کمبود فضا مواجه شدیم و نتوانستیم در خدمت بسیاری از همکاران باشیم.

 

 

  • کارگاه ها از روز چهارشنبه ۹/۶/۹۶ با اولین کارگاه مراحل گام به گام ترمیم CL IV در دندان های قدامی شکسته توسط دکتر علی امام قلی پور آغاز شد. دراین کارگاه ایشان ضمن سخنرانی درباره مراحل کار، همزمان با نمایش ویدئو درمان انجام شده بر روی بیمار به توضیح تکنیک ها و مواد و متریال مورد نیاز در این ترمیم ها پرداختند و سوالات همکاران درباره مشکلات رایج در درمان شکستگی های دنداهای قدامی را پاسخ دادند.

روز پنجشنبه کارگاه کامپوزیت ونییر توسط دکتر کسری طبری بصورت زنده برروی بیمار انجام شد که با حضور گسترده همکاران مواجه گردید و دکتر طبری پس از صحبت اولیه درباره  خصوصیات کامپوزیت های قابل کار در درمان های زیبایی بصورت عملی با استفاده از لایرینگ تکنیک به درمان لترال Peg shape و  اصلاح آن پرداختند و درپایان سوالات همکاران درباره مراحل مختلف کارا را پاسخ گفتند.

  • پس از آن کارگاه finishing & polishing و آشنایی کامل با وسایل و مواد مختلف آن با سخنرانی دکتر سعید نعمتی و انجام کار توسط ایشان برروی ماکت انجام شد  و مورد توجه همکاران قرار گرفت . ایشان پس از معرفی مواد و متریال مختلف قابل کاربرد در پرداخت نهایی کامپوزیت ها و مراحل گام به گام کار بطور مفصل  روش های مختلف را  بر روی ماکت نمایش دادند و سوالات همکاران شرکت کننده را پاسخ دادند.
  • کارگاه بعدی آشنایی و ابهام زدایی از ناهنجاری های مفصل گیجگاهی و فکی با سخنرانی دکتر علیرضا امیر سیف الدینی سخنران مدعو از کشور آلمان بود که در حضور همکاران محترم عمومی و متخصصین رشته های مختلف به صحبت دربراه تکنیک های جدید درمان مشکلات مفصل گیجگاهی فکی پرداختند.
  • کارگاه آخر روز پنجشنبه آشنایی کامل با روش های جراحی استتیک با سخنرانی دکتر امید مقدس و انجام کار بصورت زنده برروی بیمار همراه بود، ایشان پس از صحبت درباره تکنیک های مختلف و وسایل لازم به انجام جراحی افزایش طول دندانها در ناحیه استتیک زون پرداختند و پس از آن پاسخگوی سوالات همکاران شرکت کننده در کارگاه بودند.
  • روز جمعه کارگاه اول جراحی GTR,GBRو SOKET PRESERVATION با سخنرانی دکتر غلامعلی غلامی و جراحی زنده برروی بیمار انجام شد. که ابتدا ایشان  دندان های hopeless بیمار  در ناحیه استتیک زون را با روش آتروماتیک خارج نموده و پس از آن با جایگذاری ایمپلنت ها در نواحی مورد نظر به تکمیل درمان با انجام GBR & GTR پرداختند و در پایان کار با سعه صدر به سوالات متعدد همکاران  پاسخ دادند.
  • کارگاه بعدی fiber post بایدها و نبایدها با سخنرانی دکتر رامین فهیما و انجام کار عملی توسط ایشان برروی ماکت انجام شد. که پس از معرفی اندیکاسیون ها و کنترااندیکاسیون های کاربرد فایبر پست بصورت مبسوط مراحل کار را برای همکاران توضیح دادند و اجرا نمودند.
  • آخرین کارگاه همایش کارگاه دپیگمانتاسیون و جراحی پلاستیک لثه با لیزر توسط دکتر آرش رحیمی برروی بیمار انجام شد. که در این کارگاه پس از توضیح درباره روش ها و تجهیزات مختلف موجود در مارکت دندانپزشکی به انجام درمان دپیگمانتسیون لثه در استتیک زون و همچنینن انجام فرنکتومی با استفاده از لیزر برای بیمار پرداختند و در پایان کار پاسخگوی سوالات همکاران محترم بودند.

تلاش بسیاری برای هرچه بهتر برگزار شدن کارگاه ها توسط اعضای محترم علمی و اجرایی و کمیته دانشجویی انجمن انجام شد و هرچند نقایص احتمالی که در اجرا کارگاههای زنده گریز ناپذیر هستند  هم انشاا… در برنامه های آتی انجمن  با حمایت همکاران محترم رفع خواهند شد.

در برگزاری کارگاه ها از همکاری شرکت های محترم نیکجویان،تهران اتکال، آسیا طب دندان ، دنتوس ، بن تاژ پارس و دنیای کالای سینا  بهره بردیم که از همگی عزیزان کمال تشکر را داریم.

اجرای کارگاه های  همایش زیبایی و اخلاق ممکن نبوده مگر با مساعی و همت بلند  همکاران محترم آقایان دکتر عماد رفعتیان، دکتر حسین دهقان ، دکتر سروش هاشمی، دکتر حمیدرضا مشفقی و خانم ها دکتر مریم احمدی ،دکتر مریم حقیقی فر ، دکتر نیوشا همای نیکفر ، دکتر مریم رحمانی، دکتر نازنین مرتضوی و دکتر الهام شریفی و خانم کامرانی که کمال سپاس و تشکر را از همگی همکاران داریم به امید همکاری مجدد در سایر برنامه های انجمن دندانپزشکان عمومی ایران.

 

دکتر علیرضا فروزنده

 

دیدگاهها بسته شده است.