پیام دکتر لیلا صدقی “دبیر اجرایی علمی” دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

دکتر لیلا صدقی

دبیر اجرایی علمی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

 

 

هرگاه در دستور کار انجمن برگزاری یک کنگره قرار می‌گیرد بار سنگین محتوای کارآمد علمی آن تمام ذهن مسئولان انجمن و همکاران متخصص و تمام مشاوران علمی را و زمان کاری برنامه‌های انجمن را فرا می‌گیرد. دلیل اصلی آن این است که ما به بیش از ۲۵ هزار همکار دندانپزشک عمومی در سراسر کشور می اندیشیم که به درمان میلیون ها هم میهن مشغول هستند و ما در این کنگره ها باید برای آنها دستاوردی علمی را چنان طراحی کنیم که بتوانند به مردم مان بهتر خدمت کنند. این مسئولیتی بسیار سنگین است. اما تمام این تعهد را طی این سالیان مسئولانه به دوش کشیده ایم و بازخورد علمی کنگره ها موید میزان موفقیت ما بوده است ولی همیشه دغدغه خاطر همکاران بازهم وجود دارد.

دندانپزشک عمومی از انجمن خودش انتظار آموزش های کارآمد، علمی و کاربردی دارد که از عمق دانش تخصصی بهره گیرد و در درمان روزمره مطب یا هر مرکز درمانی دیگر نتیجه موفقیت آمیز داشته باشد. اتفاقاً تم کنگره بر همین مبنا انتخاب شده است. موضوع اصلی کنگره “اندیشه های راهبردی در دندانپزشکی و طرح درمان” با این گرایش انتخاب شده که هر دندانپزشک عمومی وقتی بیماری برای هرنوع معالجه دندانپزشکی مراجعه می کند باید تمام دانش آن مورد دندانپزشکی را داشته باشد .حدی برای آموختن نیست هرچند محدودیت‌ها برای برخی درمان ها به طور قطع توسط همکاران اعمال می شود. پس هر دندانپزشک باید دانش خود “اندیشه‌های راهبردی” را عمیقاً بدست آورد تا بتواند “طرح درمان” موفق را طراحی کند.

مباحث کنگره امسال بیشتر طرح درمان‌های با دخالت چند رشته دندانپزشکی به همراه خواهد بود تا با بحث‌های چالشی بتوان ذهن تحلیل گر را به اندیشه های سازنده برای طرح درمانی اصولی و کارآمد هدایت کرد.

همزمان با کنگره نیز “سمپوزیوم سلامت دهان و دندانپزشکی در هزاره سوم” نیز به صورت یک بحث خلاق و پانل های با مقالات با موضوعات تنظیم شده، برنامه ریزی شده است، که در زمان کنگره برگزار خواهد شد. این ترم جدید که ماهیت بهداشت و پیشگیری در دندانپزشکی را کالبد شکافی می کند، بعد از کنگره نیز در انجمن دندانپزشکان عمومی ایران نیز به صورت دائم تا رسیدن به برنامه راهبردی کمک به حل مشکلات سلامت دهان و دندان ادامه خواهد یافت.

حضور در کنگره دوازدهم، یک فرصت خوب علمی است برای موفق بودن در درمان های بیماران

دکتر لیلا صدقی

 

 

دیدگاهها بسته شده است.