برگزاری ششمین جلسه “کمیته سلامت” انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

   برگزاری ششمین جلسه کمیته سلامت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

 کمیته سلامت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران که با هدف همکاری در توسعه امر بهداشت و پیشگیری دهان و دندان در سال ۱۳۹۶ تشکیل شده است، در جلسات مختلف موضوعات حوزه محورهای گوناگون را بررسی و در مورد آن هاتصمیم گیری می کند.

 در جلسه روز ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ اعضاء کمیته سلامت: دکتر باقر شهنی زاده، دکتر سید جلال پورهاشمی ، دکتر اسماعیل ضابطی، ، دکتر عبدالحمید ظفرمند، دکتر مهدی نصیبی ، دکتر نیره امینی، دکتر ناهید عسکری زاده، حضور داشته اند که در حوزه وظایف کمیته سلامت است موضوعات مختلف را بحث و تبادل نظر کردند و مقرر شد موارد ذیل پیگیری و اقدام شود:

  1. در مورد آموزش بهداشت دهان و دندان و استفاده از نخ دندان، برای ایجاد وحدت رویه وتوصیه مشخص یک روش مسواک زدن همراه با فیلم آموزشی مدیریت شود و از طریق مراکز مجازی یا بصورت CD یا DVD ارسال و توزیع گردد.

  2. در مورد فیشور سیلانت و وارنیش فلوراید نیز بحث و تبادل نظر گردید که در مورد نحوه اجرای آن متکی بر آخرین استانداردهای جهانی روش اصولی توصیه شود.ضمن آن که بر روی ۳ بیمار فیشورسیلانت، بطور زنده اقدامات پیشگیری فیشورسیلانت انجام شد. این اقدام برای آن بود تا با نظر همکاران متخصص کمیته سلامت توصیه فیشورسیلانت بصورت یک پروژه ملی معرفی شود.

 در مورد شعار کمیته سلامت: “هر دندانپزشک در سراسر کشور از امروز سه دقیقه برای آموزش بهداشت دهان بیمار خود وقت بگذارد نیز آغاز فعالیت آن توسط انجمن صورت گرفت.

  این شعار برای دعوت از  همکاران دندانپزشک است که در مطب های خصوصی، درمانگاه های دولتی و غیر دولتی به بیماران خود به مدت سه دقیقه آموزش مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را توصیه کنند. کمیته سلامت مصوب کرد که مراکز بهزیستی به عنوان اولین گروه های هدف، تحت پوشش کمیته سلامت قرار گیرند و هماهنگی لازم با مسئولان این مراکز صورت گیرد.

دیدگاهها بسته شده است.