نشست خبری “کمیته سلامت” انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با حضور رسانه های خبری

نشست خبری با حضور رسانه های خبری

انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران در طی یک طرح استراتژیک باهدف حضور مردمی در طرح تحول سلامت بر اساس حوزه وظایف مشخص در اهداف اساس‌نامه، اقدام به تاسیس کمیته سلامت کرده است که اعضاء آن از کادر انجمن، کارشناسان و صاحب نظران دندان‌پزشکی کشور خواهد بود که در این حوزه توانایی حضور موثر داشته باشند.

در سال ۱۳۹۵ در یازدهمین کنگره سمپوزیوم بهداشت پیش‌گیری برگزار گردید و از آن تاریخ نطفه تشکیل یک کمیته ای با عنوان کمیته سلامت بسته شد. به تدریج جلسات آن  برگزار شد و شکل گرفت. اولین وظیفه کمیته برگزاری یک سمپوزیوم در حوزه سلامت در کنگره دوازدهم ۱۳۹۶بود. این سمپوزیوم در کنگره دوازدهم برگزار گردید.

در عین حال راه های گوناگون حضور در عرصه بهداشت و پیش‌گیری از طرق مختلف در انجمن پی‌گیری خواهد شد که یکی از آنها اهداف کمیته سلامت می باشد. این کمیته بابررسی حوزه فعالیت های این عرصه که باعناوین: دفتر دندان‌پزشکی  شورای سلامت دهان و دندان، اداره سلامت دهان و دندان، مشاور وزیر در امور دندان پزشکی به این نتیجه رسید که متولی مشخصی در ساختار اداری وجود ندارد و اغلب موظفین این حوزه مشاور هستند. اولین توصیه اصلاح این ساختار به یک ساختار دائمی بوده است.

در همین مسیر، برای تحقق این اهداف لازم بود که کمیته سلامت انجمن، موجودیت خود را به لحاظ اهمیت کار اعلام کند، بنابراین در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۶ اولین نشست خبری باحضور خبرگزاری‌ها: صدا و سیما، مهر، آنا، تندرست نیوز، ایران پزشک، طبنا، باشگاه خبرنگاران جوان، تحریر نو و روزنامه‌ها: اخبار پزشکی، مردم سالاری، آفرینش، آفتاب یزد، کار و کارگر، اسرار، ایران، ایران دیلی تشکیل گردید و اهداف این کمیته رسانه ای شد. ضمن آن‌که مراکز خبری بلافاصله نسبت به انتشار اخبار در این باره اقدام کردند.

دیدگاهها بسته شده است.