روز پنجشنبه یکم آذرماه ۱۳۹۷ گروهی از مدیران شرکت های دندانپزشکی متعاقب جلسه اول که در تاریخ ۹۷/۸/۴ برگزار شده بود، جلسه هم اندیشی و همکاری تشکیل گردید. این جلسه با حضور آقایان: دکتر علیرضا عباسی عضو محترم هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی و مدیر عامل شرکت آزاد تجارت پارس، دکتر مجید روحی مدیرعامل شرکت مهندسی تولیدی کوشافن پارس، آقای ناصر ضیائی رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی بازرگانی ملورین، مهندس حمید آقاجانی مدیرعامل شرکت روژان درمان، آقای مهدی موسوی مدیرعامل شرکت وارداتی بازرگانی ابزار تجارت همایون، خانم شهرزاد رستمی نماینده شرکت اقلیم دانش و دکتر باقر شهنی زاده رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و برخی از اعضای محترم هیات مدیره و کادر کمیته راهبردی (صنفی)انجمن؛ دکتر علیرضا فروزنده عضو هیات مدیره، دکتر اسماعیل ضابطی مسئول نمایشگاه، دکتر عماد رفعتیان دبیر کمیته راهبردی، دکتر حسن مجیدی مشاور هیات مدیره تشکیل گردید.

 

در این جلسه در مورد وحدت و همبستگی متعهدانه و کارساز بین انجمن ها و شرکت های تجاری و اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی بحث و تبادل نظر گردید تا بتوان از این مرحله بحرانی بااستفاده از فرصت های سازندگی عبور کرد تا به یک شرایط متعادل در توزیع کالا، واردات و تولید دست یافت.
مفاد و کلیات این جلسه در مورد ایجاد زمینه و فراهم کردن امکان رفع مشکلات به شرح ذیل می باشد:
  •  موضوعات مربوط به کالاهای وارد شده در گمرک، در جهت ایجاد تسهیلات فوری و حذف موانع پیش روی بحث گردید و این مورد، تحت بررسی قرار گرفت تا در سازمان های تابعه به راه حل های کارساز دست یابیم.
  •   در مورد مشکلات مربوط به اطلاع رسانی کالاهای با ارز ۴۲۰۰۰ ریال که عموماً در نمایشگاه یا از طریق مراجعه به شرکت و یا تلفنی اطلاع رسانی می شود ولی اکنون به لحاظ سهمیه بندی نیاز به یک اطلاع رسانی عام و فوری برای عدالت توزیع می باشد که انجمن با تشکیل سوپرگروه “مشارکت حرفه ای در دندانپزشکی کشور” این نیاز را تا حدی مرتفع کرده و قرار شد در این مورد انجمن دندانپزشکان عمومی ایران امکان دسترسی همه همکاران برای دریافت کالاهای سهمیه ارز دولتی و نیمایی شرکت های تجاری را تا حد امکان ایجاد کند.
  • در مورد میزان ارز اختصاص یافته که درصد بسیار کمتری نسبت به سال ۱۳۹۶ می باشد باوجودی که کمتر از سه ماه به پایان سال باقیمانده و قطعاً باعث کاهش میزان کالای مورد نیاز خواهد شد و قرار شد انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و اتحادیه در نامه هایی از اداره کل تجهیزات دندانپزشکی تسهیل شرایط اخذ مجوز و ثبت پروفرما و کاهش پروسه بوروکراتیک را بخواهند تا هر چه سریعتر در این شرایط مواد و تجهیزات مورد نیاز خدمات سلامت دهان و دندان جامعه تامین شود.
  • بنا به اعلام اعضای هیات مدیره و همچنین مدیران شرکت های عضو اتحادیه بیش از حداقل ۴۰۰۰ نفر در مورد توزیع مواد و تجهیزات در سطح کشور به صورت نمایندگی های فروش درگیر هستند. با این وصف انجمن دندانپزشکان عمومی ایران جهت شفاف سازی و یکسان سازی قیمت برای همه دندانپزشکان در سطح کشور از اتحادیه وشرکت ها خواست با راه اندازی سایت های مستقل به ارائه قیمت و محصول به صورت شفاف بپردازند تا با این روش زمینه بروز رانت بصورت سایت انحصاری نیز از بین برود.
متعاقباً شرح نشست جهت آگاهی همکاران منتشرخواهد شد. انجمن دندانپزشکان عمومی ایران به نشست های هم اندیشی خود با شرکت های محترم تجاری ادامه خواهد داد تا با یافتن راهکارهای مناسب خدمات درمانی همکاران دندانپزشک به مردم از طریق تأمین کالاهای دندانپزشکی را تسهیل نماید و شرکت های تجاری هم در توزیع عادلانه همکاری موثری داشته باشند.

دیدگاهها بسته شده است.