نامه شماره ۱۰۲۱۷ ریاست محترم اداره کل تجهیزات پزشکی

به نام خدا

شماره: ۱۰۲۱۷/ج/۹۷

تاریخ: ۱۳۹۷/۰۴/۱۲

جناب آقای دکتر رضا مسائلی

ریاست محترم اداره کل تجهیزات پزشکی

 

با سلام و احترام، در نتیجه بروز شرایط بحرانی اقتصادی در کشور، دولت جمهوری اسلامی ایران معادل ریالی ارز دولتی، دلار ۴۲٫۰۰۰ ریال اعلام کرده است که در اولویت بندی کالاهای وارداتی به کالاهای خاص، براساس یک طرح طبقه بندی تعلق می گیرد. در عین حال کالاهای تولید داخلی که باید از نظم نظارتی قیمت گذاری ستاد حمایت از مصرف کنندگان و کمیسیون قیمت گذاری تجهیزات پزشکی برخوردار باشد، نیز از قوانین خاص خود الزاماً تبعیت می کنند.

مستدعی است عنایت فرموده در خصوص موارد ذیل پاسخ مکتوب مرقوم فرموده و در اطلاع رسانی از طریق رسانه ی ملی نیز بذل توجه فرمائید.

  • موجب امتنان خواهد بود که شرکت های دندانپزشکی که ارز دولتی ۴۲٫۰۰۰ ریال دریافت کرده اند با نوع و تعداد کالا و معرفی شرکت و برند خاص و به خصوص نحوه عرضه آن را اعلام فرمائید.
  • در مورد نحوه توزیع کالاهای با ارز دولتی ۴۲٫۰۰۰ ریال بین همکاران دندانپزشک و درمانگاه های خصوصی و بخش دولتی، همان گونه که مسبوق سوابق در دوران دفاع مقدس و پس از آن بوده است، اقدامات نظارتی سهمیه بندی کالا اعمال شود. انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان مواد و تجهیزات دندانپزشکی تهران در این مورد اقدام به تأسیس یک کمیته مشترک کرده است که می تواند در این خصوص نیز موظف اقدام کند.
  • برخی تولیدات داخلی که اهمیت استراتژیک داشته مانند کارپول بیحسی و با سلامت مردم رابطه مستقیم دارد و انحصار توزیع آن توسط شرکت یا عده ای خاص صورت می گیرد، با افزایش قیمت سرسام آور مواجه شده است، در نتیجه درانجام خدمات درمانی اختلال ایجاد کرده است. برحسب اطلاع انحصار توزیع این کار توسط شرکت مذکور خاتمه یافته و در به دست آوردن این انحصار در مزایده پیش رو، یکی از عوامل بحران زا بوده است. عنایت فرمائید توزیع کارپول مانند سایر داروها از طریق داروخانه انجام شود.
  • در ضمن عنایت فرمائید در واردات کالاهای دندانپزشکی ملاک تخصیص ارز ۴۲٫۰۰۰ ریال چگونه می باشد، آیا حذف ارز دولتی در کالاهای دندانپزشکی صحت دارد در چنین صورتی دلایل آن اعلام و برحسب مسئولیت دستور فرمائید بلافاصله اقدامات لازم در تأمین سلامت مردم و بالطبع ارز تخصیصی برای کالاهای دندانپزشکی نیز لحاظ گردد.

امیدواریم با درایت و هوشیاری با مدیریت کلان کشور مشکلات به کنترل در آمده و بنحو مقتضی حل شود.

 

دکتر باقر شهنی زاده
رئیس هیأت مدیره
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

 

رونوشت:

  • جناب آقای دکتر غلامرضا اصغری، معاون محترم وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو
  • جناب آقای رضا کلانتری،ریاست محترم اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی تهران

 

 

دیدگاهها بسته شده است.