ابطال رأی غیر قانونی کمیسیون توسط دیوان عدالت اداری!

ابطال رأی غیر قانونی کمیسیون توسط دیوان عدالت اداری!

دیوان عدالت اداری مصوبه کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی کشور دال بر تعلیق فعالیت علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران باطل کرد. کمیسیون به قانونی که خود قائم و ملزم به آن است تمکین کند. سکوت تا آنجا که کیان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران را خدشه دار نکند دوام دارد. پس از کشمکش های فراوان بین انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و ترکیب جدید کمیسیون و دبیر آن که  البته بسیاری از اعضا کمیسیون که غیر دندانپزشک هستند از ماحصل جریانات مطلع نیستند، کمیسیون به بهانه واهی که یکی عدم برگزاری انتخابات و مسائل دیگر به اداره کل آموزش مداوم همراه چند انجمن دیگر اعلام کرد که به برنامه های علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران امتیاز ندهد . مفهوم آن این است که امتیاز گرفتن را تعلیق کرده اند.
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران بلافاصله به دیوان عدالت اداری که سازمان ناظر قضایی بر فعالیت تمام دولت یعنی وزارتخانه های دولتی و سازمان های تابعه را دارد، شکایت کرد . طبق تبصره بند ۱۶ اساسنامه و طبق تبصره ۵ ماده ۱۳آیین نامه اجرایی انتخابات انجمن ها تا تشکیل هیات مدیره جدید هیات مدیره قبلی مکلف به اداره امور و هیچ کس حق ابطال اختیارات هیات مدیره حاضر را ندارد .
در نتیجه طی دادنامه شماره ۹۷۰۹۹۷۰۹۰۴۲۰۰۶۹۷ مورخ ۲۲/۹/۹۷ دیوان عدالت اداری حکم تعلیق فعالیت علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و اخذ امتیاز هر برنامه علمی را با حکم قطعی، باطل کرد و دستور داد تا حصول نتیجه بررسی نتایج انتخابات ۲۱/۱۰/۹۶ هیات مدیره فعلی به کار خود با تمام اختیارات ادامه دهد. متاسفانه کمیسیون تمکین نکرده و عوامل آن بخصوص سایت سخن پراکنی این جریان ” دندانه ” مرتب در این جو سازی همراه است. جالب است که در تاریخ ۲۸/۳/۹۷کمیسیون هنوز اعلام می کند که حکم دیوان را دریافت نکرده است در حالیکه در جلسه کمیسیون درباره آن بحث شده و انجمن هم حکم دیوان عدالت را برای تمام مسئولان کتبا ارسال کرده است. کمیسیون وزارتخانه، دبیر و رییس آن باید حکم دیوان عدالت اداری را اجرا کنند.
دیوان عدالت اداری سازمان قضایی ناظر بر اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران است و احکام آن لازم اجرا است .
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران هم از نظر علمی و هم صنفی به فعالیت قانونی خود ادامه می دهد و عده ای تلاش می کنند ارتباط انجمن با دندانپزشکان عمومی ایران را با جامعه دندانپزشکی کشور مخدوش و افکار عمومی را مشوش کنند. ما تا قانون حکمیت می کند اقدام خواهیم کرد پس از آن به دندانپزشکان کشور رجوع خواهیم کرد.

 

 

دیدگاهها بسته شده است.