برای جلوگیری از همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ! نامه ای از سوی رئیس درمان های دندانپزشکی به اداره اماکن

برای جلوگیری از همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران !

نامه ای از سوی رئیس درمان های دندانپزشکی به اداره اماکن

در وزارت بهداشت، سازمان ها و دوایر و مدیرانی هستند که جلسه و سمینار برگزار و دستورالعمل و آئین نامه صادر می کنند. اتفاقاً یکی از این موارد احکام در مورد انجمن های علمی گروه پزشکی هستند. براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و مصوبه شورای عالی آموزش مداوم وزارت بهداشت قرار بود صدور امتیاز کنگره ها، بازآموزی ها، کارگاه ها بااخذ مجوز آموزشی به انجمن ها واگذار شود و هر سال امتیازدهی با نظارت آنها صورت گیرد.مسئولان و وزیر بهداشت ابتدا برای جذب حمایت انجمن ها موافقت کردند ولی پس از مدتی به مخالفت پرداختند، زیرا معنای این کار پذیرش اصل حقوق ملت و کم شدن دخالت بی مورد دولت در کار نهادهای مدنی بود.  پس این طرح را به زمین زدند!
حالاآش اینقدر شور شده است که انجمن ها حتی موظفند بخشی ازدرآمدهای خود را در سراسر کشور فقط برای صدورامتیاز به حساب دولت (وزارت بهداشت، دانشگاه ها) واریز کنند. این یک فاجعه است! انجمن های علمی یک نهاد مدنی داوطلبانه ، حرفه ای و آموزشی هستند، شده اند منبع درآمد دانشگاه ها ودولت! از همه جالبتر، تا چند سال پیش دولت به انجمن ها کمک مالی می کرد، حالا چقدر در دولت تدبیر و امید ورق برگشته است. اکنون انجمن ها بجای تفویض اختیارجایگزینی بخش دولتی، ابزار دولت شده اند. در سرکوب انجمن علمی دندان پزشکان عمومی ایران موضوعاتی در حوزه امتیاز و مجوز علمی مطرح شد که یک به یک به اطلاع همکاران رسانیده می شود، خواهش مندیم همه را با دقت مطالعه بفرمائید.
۱-  قرار بود اولین همایش سراسری سلامت دهان انجمن ۲۹-۲۷ تیرماه ۹۷ برگزار شود که برگزار شد. منتهی با مجوز وزارت کشور!کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی!!! که در آن دکترعلی تاجرنیا عضو دندانپزشک ونماینده سازمان نظام پزشکی وچند همکار متخصص در رشته های پزشکی دیگرعضو آن هستند،امتیاز فعالیت علمی انجمن عمومی را تعلیق کردند. دکتر علی تاجرنیا عضو منتخب هیات مدیره سازمان نظام پزشکی نمی باشد.
۲-  برای دریافت مجوزهمایش سلامت بدون امتیاز!!! با نامه وزارت کشور به اداره نظارت بر اماکن مراجعه، اعلام شد که ازوزارت بهداشت نامه ای به اداره اماکن فکس شده به استناد آن انجمن عمومی فاقد مجوز برگزاری همایش سلامت است. موجب تعجب شد تاکنون چنین مکاتباتی به هردلیل سابقه نداشته است.معمولاً انجمن ها مجوز برگزاری علمی از وزارت بهداشت یا هرگونه اجتماعات صنفی از وزارت کشور اخذمی کنند.
۳-  با اداره کل آموزش مداوم وزارت بهداشت تماس گرفته شد که آیا شما نامه به اماکن نوشتید گفتند خیر!
۴-  با کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی تماس گرفته شد شما به اداره ناظر بر اماکن نامه نوشتید که مانع برگزاری همایش سلامت انجمن عمومی شود؟ گفتند خیر!
۵-  با حراست وزارت بهداشت، تماس گرفته شد ایشان گفتند اگر امتیاز علمی ندارد به وزارت بهداشت مربوط نمی شود به وی اعلام شد که بدون امتیاز است و با مجوز وزارت کشور می باشد که بحث مفصلی صورت گرفت آنموقع گفتند ننوشتیم. البته بعداً حراست وزارت بهداشت ظاهراً نامه ای به اماکن داده است که انجمن عمومی مجوز علمی ندارد.
۶-  معلوم شد فردی بنام دکتر قاسم صادقی که وابسته خبرنامه انجمن دندان پزشکی ایران (رئیس دکتر تاجرنیا) و رئیس سازمانی که تا دیروز نام آن “اداره امور دندان پزشکی” حالا “اداره درمان دندان پزشکی!” شده است علی الرأس نامه ای به اداره ناظر بر اماکن، ارسال،که ظاهراً انجمن ها باید از او مجوز برگزاری کنگره و همایش بگیرند!!! و تماس می گیرند که انجمن عمومی حق برگزاری همایش سلامت را ندارد! عمق فاجعه و کارشکنی و اعمال نفوذ جناحی را مشاهده می فرمائید؟
۷-  وزارت کشور درخواست کتبی انجمن دندان پزشکان عمومی ایران را برای این همایش تایید کرده و به اداره اماکن هم نامه داده بود و در نهایت با برگزاری همایش موافقت شده بود.
چه کسانی با جمعیت بزرگ دندانپزشکان عمومی و انجمن موفق آنان برخوردی تا این حد جناحی می کنند. یک دندان پزشک و جریان وی چگونه به این درجه از دشمنی نسبت به یک نهاد مدنی می رسد؟! این اقدام در حوزه وظایف سازمانی وی نیست! او متخلف اداری است! او قطعاً روزی بادوستانش! در دادگاه صالحه باید محاکمه شود!
صاحبان این دیدگاه جناحی و خطی دروزارت بهداشت چه کسانی هستند و از کجا آمده اند؟! برخورد با جمعیت بزرگ دندان پزشکان عمومی و سرنوشت یک انجمن پرتلاش تا چه حد و تا کجا؟؟! آنان بنیان و جایگاه پر اعتبار انجمن را نشانه گرفته اند. می خواهند دندان پزشکان عمومی ایران انجمنی به نام خود نداشته باشند همین. آماجشان این است. همکاران عزیز دندان پزشک عمومی، صحنه نیازمند حضور مسئولانه و موظف ماست.

دیدگاهها بسته شده است.