در مملکتی که برای رسیدگی به تخلف احتمالی انجمن های علمی (نهادهای مدنی) از فعالیت علمی آنها جلوگیری می کنند، باید منتظر فاجعه بود!

در مملکتی که برای رسیدگی به تخلف احتمالی انجمن های علمی (نهادهای مدنی) از فعالیت علمی آنها جلوگیری می کنند، باید منتظر فاجعه بود!

تاکنون هیچ شکایتی از سوی کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت، به رویت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران نرسیده است!!! این یک تخلف محض قانونی از سوی رئیس و دبیر  کمیسیون و اعضاء آن می باشد. اینکه این اقدام چگونه و چرا صورت گرفته را بیان خواهیم کرد. سالهاست با تفکر سلطه گر و تمامیت طلب از هر جناح مواجه هستیم. فقط بهانه ها متفاوت است. ظاهراً برخی دندانپزشک های اصلاح طلب (استمرارطلب) روی بقیه را سفید کردند.
چرا مانع فعالیت علمی انجمنی با مجموعه ای پرتلاش و عملکرد موثر در فعالیت علمی و صنفی در حل بسیاری از چالش های علمی دندانپزشکی شده اند؟ اینکه یک عده مخالف جریان دیگری باشند طبیعی است مهم این است که چماق قدرت به دست آن دیگری باشد یا نباشد! کمیسیونی که اینچنین دستوری، تعلیق فعالیت علمی را در دستور کار خود دارد از نظر سیاست اداره یک مملکت باید در صحت عملکرداش شک کرد. آنها در برخوردشان دچار مردم ستیزی شده اند. همه که وابسته به جریان حاکم نیستند!
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سابق در انتخاب این دبیر کمیسیون و آقایان دکتر علی تاجرنیا و دکتر حسن رزمی و دکتر امیررضا رکن در کمیته تخلفات!!! اشتباه کرده است!
در سناریو تأسف بار ضد یک انجمن، ممنوعیت فعالیت علمی!!! را به عنوان یک برخورد خطی و جناحی باید، در تاریخ فعالیت این وزارتخانه ثبت کرد. از این فاجعه تأسف بارتر این است که مدت ها قبل از تشکیل جلسه کمیسیون، گروه های وابسته به این جریان در فضاهای مجازی شان انتشار دادند: “خبری خوش در راه است” و رسانه مدافع این جریان، خبر را با خوشحالی و شور و شعف انتشار داد!!! {“فعالیت علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تعلیق شد.”}این افراد متعلق به حرفه دندانپزشکی نیستند. اینها دستگاه دولتی را ابزار سرکوب مخالفان خود کرده اند. چگونه یک رسانه! یا حتی یک دندانپزشک! از لغو فعالیت علمی یک انجمن اینقدر دچار شور و شعف می شود و به دروغ صدها اتهام می زنند. چرا مدعیان بجای اینهمه هجمه! به انجمن عمومی برخی تخلفات انجمن مادر!!! ( این واژه مادر هم محل تأمل دارد) را مطرح نمی کنند. ما این کار را برای ایشان خواهیم کرد! جای شگفتی است که تعلیق را خبری خوش اعلام می کنند و رسانه جناحی هم این خبر را جار می زند! این از خاطر دندانپزشکان نخواهد رفت. این جریان سیاسی دندانپزشکی را شخم زده است!
برخی از اعضاء این کمیسیون که چهره های مدیریتی و دانشگاهی هستند از کجا بدانند رأی آنها در کمیسیون را عده ای در دی ماه ۱۳۹۶ برنامه ریزی کرده اند و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تصویب نمودند!!!  به پیام قبل از کنگره انجمن عمومی دی ماه ۱۳۹۶ (سال گذشته) این رسانه مراجعه کنید.
چه داستانی پیدا کرده این مملکت، جریانی که در تاریخ ۹۷/۱/۳۰یک مرتبه یک انتخابات الکترونیک را ناگهان به انتخابات حضوری مهندسی می کند و همان انتخابات حضوری را در مسلخ اطلاع رسانی در انجمن پروستودونتیست ها برنامه ریزی، طراحی و اجرا کرد، جریانی که در لابی خودساخته شان، حاضرین در همان مجمع عمومی به او رأی ندادند و حتی علی البدل هیات مدیره هم نشد، این صدای پای دموکراسی است که وقتی کوچکترین روزنه ای پیدا کند، در می زند. این ها سقوط ارزش های اجتماعی یک جریان جناحی است، منتظر باشید باز هم صدای پای مردم را خواهید شنید!
در این شرایط حساس مملکت، ضربه زدن به یک انجمن مردمی با این همه اعتبار و ارزش برای این سیستم هزینه دارد. یادتان باشد این جریان بظاهر اصلاح طلب همکاری با دولت را با مخفی شدن پشت این جریان به بن بست کشیدند! اصلاح طلبان واقعی تکلیف خود را با این جریان مشخص کنند!

باعضویت در انجمن دندانپزشکی ایران
 و ثبت نام در سایت کمیسیون انجمن ها
در انتخابات شرکت کنید.
تنها راه، رفتن پای صندوق رأی الکترونیک است.

enlightenedبرای ملاحظه آئین نامه انتخابات انجمن های علمی گروه پزشکی اینجـا را کلیک نمائید.

enlightenedبرای ملاحظه اطلاعیه ها و اعلامیه های انتخاباتی اینجـا را کلیک نمائید.

دیدگاهها بسته شده است.