برگزاری برنامه سه روزه ارتودنسی پیشگیری ۲۷-۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲


گزارش دوره سه روزه  “ارتدنسی پیشگیری”

(۲۹-۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)

 – تصمیم به برگزاری مجدد این دوره ارزشمند با نظر سنجی بسیار عالی شرکت کنندگان –

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با توجه به احساس مسئولیت اجتماعی و حرفه ای خود ، سعی در ایفای نقش موثر در حوزه سلامت دهان اجتماعی ، ارتقاء علمی همکاران ، و در نتیجه ارتقاء سلامت دهان مردم کشورمان می باشد . در این راستا این انجمن از بدو تاسیس و به خصوص در سال های همه گیری کووید ۱۹ ، برنامه های آموزشی مدون و منظمی را برگزار کرده است . این تلاش های شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل ، موجب صدر نشینی (رتبه اول) این انجمن با اجرای بیشترین برنامه آموزشی در کشور (در بین ۱۵۰ انجمن گروه علوم پزشکی کشور) شده است . سپاس از سخنرانان دانشمند (۱۱۸۵ نفر) و همکاران فعال شرکت کننده (۸۶٫۴۴۹ نفر) در این نشست های علمی (از ۲۲/۰۲/۱۳۹۹ تا ۲۲/۰۲/۱۴۰۲)

به دنبال تشکیل کمیته سلامت دهان (مهر ۱۳۹۶) و ثمره ارزشمند آن ، اجرای بسیار علمی ، خلاقانه ، و مُبدِآنه همایش سلامت دهان و دندان  (تیرماه ۱۳۹۷) به نظام سلامت کشور عرضه گردید . به عنوان یکی دیگر از ابعاد ارتقاء سلامت دهان جامعه ، دوره سه روزه ارتدنسی پیشگیری برای اولین بار در کشور با کیفیتی بسیار عالی برگزار شد . مباحثی بسیار نوین ، به صورت جامع ، و ساختارمند به اذعان همه شرکت کنندگان در این دوره  ارائه شد .

این رسالت با مدیریت و  برنامه ریزی استاد دکتر حمید ظفرمند (متخصص دندانپزشکی کودکان ، متخصص ارتدنسی ، و دارای  MSD & PhD  بهداشت عمومی ) به عهده ایشان قرار گرفت . نامبرده دبیر دوره و سخنران این همایش علمی بوده است . این نگاه و فکر ویژه برای برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در سال گذشته مد نظر این انجمن قرار گرفته و در دستور کار اجراء لحاظ گردید .

انجمن طی دعوتی عمومی از طریق شبکه های مختلف اجتماعی مبنی بر ضرورت کسب اطلاعات ارتدنسی پیشگیری برای همه همکاران دندانپزشک ، بخصوص دندانپزشکان عمومی ، به لحاظ اهمیت راهبردی پیشگیری اصرار ورزیده و تشویق به حضور در این دوره را نمود .

این دوره سه روزه روز ۲۷و۲۸و۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار گردید. طی بررسی دقیق و آنالیز نظر شرکت کنندگان این دوره سه روزه از آمار موفقیت و ارزش گذاری مطلق مثبت برخوردار بوده است.

نقش دکتر عبدالحمید ظفرمند در دندانپزشکی سلامت یک رسالت بزرگ سازنده ملی است. انجمن به پاس این موفقیت به ایشان تبریک گفته و به اطلاع همکاران میرساند که امیدواریم متعاقباٌ این دوره با اجرای تمهیدات لازم در اولین فرصت مجدداً برگزار گردد.

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

دیدگاهها بسته شده است.