چگونه ششمین همایش ایمپلنت از نظر علمی برنامه ریزی شد؟

چگونه ششمین همایش ایمپلنت از نظر علمی برنامه ریزی شد؟

دکتر باقر شهنی‌زاده:

برگزاری همایش‌های ایمپلنت از اهداف خاصی برخوردار می‌باشد. آموزش ایمپلنت در همایش‌ها مدت‌هاست از فاز آکادمیک و مقدماتی گذشته است. در انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، ما بر اساس این رویکرد و برآورد آماری مشکلات بخصوص شکست‌های ایمپلنت به تبادل نظر، گفتگو، طراحی و تدوین دیدگاه‌های مختلف می‌پردازیم و سپس با اساتید متخصص این رشته مشاوره خواهیم کرد و در نهایت روی موضوعی کلیدی توافق می‌کنیم و تم اصلی همایش را انتخاب و مباحث آنرا محوربندی و به تدوین ساختار جدول برنامه اقدام خواهیم کرد.

بر اساس این موضوع فراخوان مقاله می‌دهیم و در عین حال از توانایی اساتید مطلع می‌شویم و در نهایت سفارش مقاله ویژه هم می‌دهیم. این رویکرد علمی تخصصی به یک دانش خاص  مثل ایمپلنت می‌باشد.
پس از آن گفتگوهای مستقیم با سخنرانان در مورد کیفیت سخنرانی ایشان، همسو با اهداف همایش صورت داده تا به دیدگاه مشترک دست یابیم.

در همین همایش ایمپلنت ابتدا بحث ما مشخص روی سینوی لیفتینگ بود ولی اساتید اعلام کردند این بحث مباحث زیادی را دربر نمی‌گیرد و ما می‌خواستیم در سینوس لیفت بر حذرباش‌ها را با آموزش صحیح اعلام کنیم.
بعد بحث GBR/GTR به آن اضافه شد. سپس موضوع Fresh Socket  و در نهایت بازسازی استخوان ماندبیل در خلف  و ختم شد به : مهندسی بافت نرم وسخت.

با همت دکترسیدحسن مهاجرانی(دبیر علمی)، دکترحوریه باشی‌زاده(دبیر مشاورعلمی رادیولوژی)، دکتروفامشیرآبادی (دبیر مشاور علمی جراحی)،دکتر فرزانه فرید(دبیر مشاورعلمی پروتز) و دکتر امیرحسن شایگان(دبیر مشاورپریودنتولوژی) در طی بیش پنج جلسه ۸ ساعته مدام در مورد جدول برنامه موضوعات چیده شد و جابجا کردن صحبت شد. بندرت یک کنگره با این همه بحث و گفتگو همراه بوده است.

پس از آن اطلاع رسانی شروع شد و اینکه واقعاً میخواهیم چه کنیم؟  در عین حال دو موضوع ذهن مسئولان علمی و اجرایی را مشغول کرد. چگونه برنامه علمی را بصورت کارگاهی برگزار کنیم که بقول همکاران شرکتی نشود؟ و چگونه شرکت‌های تجاری با ادوایزرهای خودکار عملی انجام دهند که شائبه قالب شدن بر برنامه علمی همایش را نداشته باشند.

در نهایت در سالن اصلی همایش  دو جراحی زنده از سخنرانی‌های مهم در جدول علمی اصلی همایش،گنجانده شد و یک سالن مجزا نیز برای کارگاه زنده روی بیمار که همسو با کاربردی نشان دادن برنامه علمی بوده، توسط همکاران متخصص ادوایزر شرکت‌های تجاری  در سالن ابن‌سینا اجراء شد. نمایشگاه همراه آن هم همین هدف را داشت.
استقبال بدون ذره‌ای تبلیغات واقعاً عالی بود و حضور مداوم  همکاران در سالن همایش و گوش فرا دادن با دقت و حوصله به  مباحث پیچیده علمی، ما را به دست‌آورد اصلی خود نزدیک کرد.

کادر اجرائی انجمن:

دبیراجرائی علمی ششمین همایش ایمپلنت: دکتر جمشید زمان

مدیر اجرایی همایش:  دکتر صدیقه امجدی

مسئول اجرایی علمی رادیولوژی همایش: دکتر شکوفه شیراندشت

مسئول اجرایی علمی پروتز همایش: دکتر ثریا شاکری

مسئول اجرایی علمی جراحی همایش: دکتر شبنم حنیفه زاده

مسئول اجرایی علمی پریودنتولوژی همایش: دکتر مریم حقیقی فرد

و مسئول کارگاه های عملی: دکتر شکوفه شیراندشت، دکتر مریم حقیقی فرد، دکتر علیرضا غبرائی

نیز محور اجرائی کردن هدف همایش را با نظارت مستقیم داشتند که قدرتمندانه برنامه را اجراء کردند.

برگزاری این همایش نشان داد که وقتی اهداف علمی در برگزاری همایش مسلط باشد، استقبال کنندگان هم حضور بیشتری خواهند یافت. از اساتیدمحترم، دبیران علمی، مسئولان اجرایی و بخصوص همکاران دندانپزشک شرکت کننده در ششمین همایش ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و مدیران و کارکنان شرکت‌های تجاری سپاسگذاریم.

دیدگاه برای “چگونه ششمین همایش ایمپلنت از نظر علمی برنامه ریزی شد؟
  1. Thanks for finally writing about > چگونه ششمین همایش ایمپلنت از نظر علمی برنامه ریزی شد؟ | پایگاه خبری
    انجمن دندانپزشکان عمومی ایران < Liked it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.