نهمین دوره جامع اندو

نهمین دوره جامع اندو

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

۱۱ و ۱۲ شهریورماه ۹۵ آغاز بکار کرد

این  دوره مانند همیشه با نکات مفید شروع شد
تشخیص وطرح درمان در اندو در گرو آشنایی وآگاهی دندانپزشک از بیماریهای پالپ و دستیابی به سلامت دهان و دندان که  متعاقب درمان مناسب ریشه دندان پدید می آید.
دکتر اروند مالک دندانپزشک و اندودونتیست،از اساتید برجسته و دبیر علمی دوره جامع اندو انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با تکیه بر دانش آکادمیک روز، برای شروع دوره موضوع اهمیت  انتخاب بیمار و طرح درمان که در حل مشکلات درمان ریشه بسیار راهگشا بوده است از موارد مهمی بوده که  توضیح داده شد و تدریس گردید. ایشان سرگردانی بیماران و طولانی شدن سیر در مان قطعی ریشه دندان را متعاقب  مشورت های متعددی که شاید با تشخیص اولیه دندانپزشک  به درمان و یا عدم معالجه ریشه  می انجامید ، از موارد مهم در بحث میدانند. دکتر اروند مالک ضمن تدریس در طرح تشخیص افتراقی در موارد مختلف با ارائه اسلاید و مستندات، اصول طرح درمان را باز نگری کردند و با  راهنمایی های  کاربردی، کلید وراه حل تشخیص را به دندانپزشکان شرکت کننده  ارائه نمودند.

در ادامه دکتر امیر عباس مشاری متخصص درمان ریشه دندان و از مدرسین جوان وتوانمند کشور  روش‌های آماده سازی کانال را با وسایل دستی آموزش دادند.ایشان با حوصله وبیان موثر تکنیک های روش دستی  را در موارد توصیه شده بطور کامل شرح دادند. دکتر امیر عباس مشاری  نحوه آماده سازی کانال را از ابتدای کار تا استفاده از Apex Locator برای تعیین طول کانال تدریس نمودند و سپس در بخش کارگاهی بر روی بلوک و نیز شرایط مشابه دهان کار با دستگاهApex Locator را آموزش دادند و در زمان باقیمانده فرصتی برای شرکت کنندگان جهت کار با سیستم دستی با ابزار تدریس شده بوجود آمد که بسیار آموزشی و پر از نکات مفید در درمان ریشه دندان بود.

در جلسه دوم از هفته اول در بخش مطالب پایه کنترل درد و بی حسی موضعی، که عمدتاً مشکلات درمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد،توسط دکتر سهراب سوادکوهی،اندودونتیست و از مدرسین جوان و برجسته کشور تدریس شد. دکتر سهراب سوادکوهی به‌تمامی موارد اورژانس در اندو اشاره و نحوه مدیریت آن‌ها را با تکیه‌ بر تجربیات علمی و مستند را توضیح دادند. ایشان اصول روش صحیح بی‌حسی موضعی در کنترل درد بعد از درمان را تدریس نمودند و باحوصله به‌تمامی سؤالات پاسخ علمی و کاربردی دادند.

در راستای آموزش پایه در دوره ،نقش CBCTبه‌عنوان فاکتور کلیدی و راهگشای حل بسیاری از درمان‌های ریشه، توسط دکتر زینب عزیزی متخصص رادیولوژی دهان و فک و صورت و از مدرسین جوان و توانای کشور، تدریس شد. ایشان درخواست این رادیوگرافی را در موارد لزوم و چگونگی خواندن آن را بر اساس آشنایی با نرم‌افزارهای اختصاصی  تدریس کردند و سپس با ارائه چند مورد به‌طور عملی نحوه کار را آموزش و سایر  نرم‌افزارها را برای  شرکت‌کنندگان  توضیح شایسته‌ای دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.