چرا در تمامی گروه‌های تلگرامی انجمن اطلاعات علمی برنامه‌های انجمن اطلاع رسانی می‌شود؟

همکاران گرامی
با احترام، عده‌ای از همکاران معمولاً این پرسش را مطرح می‌کنند که عکس‌ها و پوسترهایی که در گروه‌های تلگرامی، سایت رسمی و سایت خبری انجمن دندانپزشکان عمومی ایران انتشار می‌یابد چه هدفی دارد؟ این برنامه‌هایی که اغلب در تهران هستند و چرا باید این‌طور باشد؟ برای اینکه این تفکر که ما تمام تلاشمان این بوده که بتوانیم در سراسر کشور کار علمی  انجام ‌دهیم و به درک متقابل برسیم، نکاتی را حضورتان عرض می‌کنم .
۱-این فعالیت‌ها و گرایشات علمی آن مختص تهران نیست و برخی از آن‌ها در شهرستان‌های فعال کشور برگزار می‌شود . ما به تمام مراکز کشور ابلاغ کرده ایم و آیین نامه فعالیت شعب نیز اعلام کرده‌ایم که موظف هستند  در شهرستان‌ها فعالیت علمی کنند.
۲- هدف ما در مرحله اول اطلاع از کارهایی که انجمن دندانپزشکان عمومی ایران درهرحال چه در تهران و چه در شهرستان‌ها در حال برگزاری است، می‌باشد.
۳- با این اطلاع‌رسانی‌ها، هیات مدیره انجمن در استان‌هایی که شعبه داریم تشویق می‌شوند و آگاه می‌گردند که کار کنند و درعین‌حال همکاران دندانپزشک با این اطلاع رسانی از هیات مدیره و شعب‌شان در کشور بخواهند که این کارها را در شهرستان‌ها انجام دهند و ما مثل هم شهرستان‌های دیگر را از مرکز حمایت خواهیم کرد .
۴- درعین‌حال در بسیاری از استان‌ها ما هنوز شعبه نداریم و باید زمینه تقاضای آن توسط همکاران اعلام گردد تا ما بتوانیم در آن استان شعبه تشکیل دهیم. درواقع داشتن شعبه انجمن در استان‌ها باعث می‌شود که دست آوردهای بزرگ بخصوص در دوره جامع که کمک بسیار زیادی به تغییر کیفیت درمان مطب‌های دندانپزشکی می‌کنند، فراهم گردد. و این اصرار ماست.
اینجانب به‌شخصه بیش از ۱۵ سال پیش به این نتیجه رسیدم که دندانپزشک عمومی بخصوص میان‌سالان و کهنسالان و نسل جدید فارغ التحصیل داخلی و خارجی اگر در آموزش‌های جدید و آشنایی با وسایل و تجهیزات جدید کاری نشود در کار درمان و مطب داری مشکل پیدا خواهند کرد. درنتیجه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران را مانند یک دانشکده به  برنامه‌ریزی علمی گسترده  هدایت کردیم و امروز بسیاری دانش علمی و مهارت‌شان در این آموزش‌ها ارتقاء یافته است. ما آماده‌ایم در سراسر کشور این فعالیت ها برگزار و یا حمایت کنیم  که به اهداف‌مان که پیشرفت دانش همکاران است، دست یابیم.
درنتیجه اطلاع‌رسانی ما برای توجه دادن به هیات مدیره فعلی به فعالیت بیشتر و از سوی دیگر تشکیل شعب در استان‌هایی که شعبه نداریم و در عین حال وظایف کشوری خود را هم انجام می دهیم
با هم وارد گفتگو و همکاری شویم تا انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، انجمن خودمان را توسعه، ترقی و گسترش دهیم.
دکتر باقر شهنی‌زاده
رئیس هیإت مدیره
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.