معرفی دوره جامع اندو انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

 

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در برگزاری دوره های جامع از یک بازخورد موفق بسیار کلیدی برخوردار شده است.
در این روش هر همکار که کامل دوره را طی کند یک تحول خاص در این روش و بدست آوردن موفقیت بیشتر را تجربه می کند. ما هر روز سعی می کنیم مشکلات هر دوره را نیز با دقت بیشتری برطرف سازیم .
در دوره جامع اندو، ” طرح درمان و تشخیص ” شاید بحث تکراری و کم اهمیتی بنظر آید ولی بسیاری از موارد عدم موفقیت در همین مرحله بوجود می‌آید. ما به این مبحث خیلی با دقت می‌پردازیم پس از آن تهیه حفره دسترسی که علاوه بر آگاهی آکادمیک از آناتومی لازم است. آشنایی با وسایل کار و خواندن رادیوگرافی قبل از شروع بکار نیز اهمیت آن مطرح می شود . اگر به یک حفره دسترسی خوب دست یافتیم  به روش های مختلف دستی و روتاری نیز می رسیم.
آشنایی با روش کارکردی سیستم های روتاری و  چگونه با مخاطرات آن برخورد کنیم و اینکه چه کنیم که باعث موفقیت بیشتری در دوره جامع اندو شود، جزء بخش مهمی از آموزش‌های این دوره می باشد.
شاید بر هیچکس پوشیده نباشد که شستشو و آشنایی بر انواع شستشودهنده از اهمیت استراتژیک برخوردار است. بهمین دلیل مبحث آشنایی باشستشودهنده ها همانقدر اهمیت دارد که پرکردن کانال(Obturation ) روش پر کردن کانال خیلی مهم است .
همه ما خیلی دوست داریم یک روت کانال با کانال‌های پر شده کامل بدون حباب و گپ داشته باشیم در روش‌های پر کردن کانال در دوره جامع، مفصل در این مورد صحبت می شود. البته کانال سیلرها را نیز مفصل بحث می کنیم. بحث برخورد با تروما که سرفصل مباحث بسیاری در سخنرانی های اندو می باشد در این دور ه ها خیلی خوب باز می شود .
 بحث درمان با پالپ اکسپوز با MTA & Cem cement نیز به قدری خوب حلاجی  می شود که خیلی ها با خیال راحت درمان پالپ اکسپوز را انجام می دهند. استفاده از لیزر در اندو فصل جدیدی است که بعضی‌ها با شک به آن نگاه می کنند. ما علمی با آن برخورد می کنیم. موضوع شکست  عمودی یا افقی داندان ویا کانال های اضافی و همینطور رادیوگرافی در اندو و استفاده از CBCT یک پدیده آموزشی موفق در این دوره ها است .
آخر کار اگر درمان اندو ناموفق بود چطور درمان اندو مجدد انجام دهیم که کمتر همکاران علاقه به وارد شدن در آن دارند ولی ما این را خیلی دقیق آموزش می دهیم .
دوره جامع اندو باعث می شود مطب شما در کاری که موفقیت شما با موفقیت کاری تان پیوند می زند را خوب بیاموزید .
آقای دکتر باقر شهنی زاده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.