مهندسی بافت شرط اول ایمپلنت موفق

دکتر امیرحسین شایگان

مهندسی بافت شرط اول ایمپلنت موفق

دبیر مشاور علمی پریودنتولوژی ششمین همایش ایمپلنت و مهندسی بافت نرم و سخت گفت: مهندسی بافت نرم و سخت اولین گام در جهت موفقیت ایمپلنت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛

دکتر امیر حسین شایگان در ششمین همایش ایمپلنت افزود: تلاش ما بر این محور استوار است که تمامی بخش های ویژه مهندسی بافت نرم و سخت را در برنامه علمی همایش قرار دهیم.

وی ادامه داد: مهندسی بافت شامل ارزیابی اولیه بافت و محل قرارگیری ایمپلنت در دهان است که ارتباط مستقیم در موفقیت و ماندگاری ایمپلنت در دهان دارد.

ایمپلنت درمانی پرهزینه است؛

حمایت سازمان‌های بیمه گر از ایمپلنت درمانی کافی نیست

دبیر مشاور علمی بخش پریودنتولوژی و جراحی لثه: حمایت سازمان های بیمه گر از روش درمانی ایمپلنت کافی نیست.

دکتر امیرحسین شایگان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درحاشیه ششمین همایش ایمپلنت و مهندسی بافت نرم و سخت بیان کرد: باتوجه به افزایش نگرانی بیماران درخصوص سلامت دندان ها، ضرورت دارد روش درمانی ایمپلنت بیشتر معرفی شود.

وی گفت: در گذشته پزشکان از روی ناچاری بسیاری از دندان های طبیعی فرد را می کشیدند و از آن‌ها برای ساخت دندان های دیگر استفاده می کردند اما ایمپلنت با کارگیری ابزار فلزی و پایه مصنوعی توانست بدون آسیب به دندان های کناری مشکل دندان از دست رفته بیمار را برطرف کند.

شایگان افزود: بازسازی استخوان و قراردهی پایه مصنوعی به عنوان ریشه دندان یکی از بخش های ایمپلنت است اما این روش درمانی بسیار پر هزینه است.

وی با بیان اینکه ایمپلنت از حمایت بیمه ای کافی برخوردار نیست ادامه داد: در سال های اخیر حمایت بیمه ها تاحدی نسبت به گذشته از درمان ایمپلنت بیشتر شده است و در بعضی مواقع تا حدود ۳۰درصد از خدمات ایمپلنت تحت پوشش سازمان های بیمه گر قرار می گیرد اما این پوشش کافی نیست.

این جراح لثه در ادامه گفت: وضعیت دهان و دندان در کشور ما نسبت به استاندارد جهانی پایین تر است و سن از دست رفتن دندان در ایران پایین آمده است که این موضوع نیاز به ایپملنت را بیشتر می کند.

وی در پایان گفت: آنچه در حفظ سلامت دندان اهمیت دارد رعایت بهداشت است و اگر فرد، بهداشت دهان و دندان را بخوبی رعایت نکند چه بسا ایمپلنت وی نیز به شکست منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.