پیام دکتر لیلا صدقی رئیس یازدهمین کنگره

 

به نام خدا

آنچه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران را از سایر انجمن ها و مراکز آموزشی مجاز و غیرمجاز متمایز می کند، تلاش برای آموزش هدفمند دندانپزشکان عمومی در سراسر کشور  پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه است. چرا که ما و همکاران‌مان در انجمن عمومی، ایمان داریم که با بالا نگه داشتن سطح علمی دندانپزشکان به هدف والاتری که همانا خدمت به مردم میهن مان می باشد، نزدیک تر خواهیم شد.

این حقیقت که امروزه بسیاری از درمان های دندانپزشکی تخصصی شده است و تعداد متخصصین دندانپزشکی نیز رو به افزایش است، قابل کتمان نیست ولی با توجه به تعداد کم متخصصین و نیاز مردم به بهره گیری از درمان های تخصصی، وظیفه دندانپزشکان عمومی را که حدودا دوسوم جمعیت دندانپزشکان را دارند، سنگین تر می کند خصوصا که با دور شدن از مراکز استان ها تعداد دندانپزشکان متخصص کاهش می یابد. اینجاست که دندانپزشکان عمومی باید بتوانند در تمام رشته ها، تخصصی عمل کنند تا بتوانند سطح ارائه خدمات را در همه جای میهن مان یکسان نگه دارند.

در کنگره های علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، همواره سعی بر ارائه آموزش علمی و عملی فراگیر و نوین شده است، لذا باتوجه به ورود حوزه دیجیتال به دندانپزشکی و همه گیر شدن آن، تم اصلی کنگره یازدهم انجمن دندانپزشکان عمومی ایران “دندانپزشکی دیژیتال؛ اصول، کارایی و محدودیت ها” انتخاب شده است. در واقع تعریف واژه دندانپزشکی دیژیتال در مرجع ویکی‌پدیا عبارت است از “استفاده از تکنولوژی ها یا وسایل دندانی برای انجام دادن مراحل درمانی به جای استفاده از وسایل مکانیکی یا الکترونیکی، با استفاده از دندانپزشکی دیژیتال می توان مراحل درمانی را بسیار کاربردی تر و موثرتر از وسایل مکانیکی به انجام رساند”.

یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد حداقل در پنج سالن سخنرانی، بیش از دو سالن کارگاه زنده روی بیمار و ۱۰- ۷ کارگاه سیستم هندزان جدید و معرفی انواع دستگاه‌های دیژیتال در دندانپزشکی برگزار می‌شود، سعی داریم تا با آشنایی صحیح با تکنولوژی های دیژیتالی که در حوزه های مختلف دندانپزشکی وارد شده است، واقع بینانه به مزایا، معایب، کارایی و محدودیت های آن در هر حوزه بپردازیم.

به امید حضور و همراهی همکاران عزیز در یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

وعده دیدار ما، ۲۴-۲۱ دی ماه ۹۵، برج میلاد، تهران

دکتر لیلا صدقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.