فراخوان مقاله ویژه متخصصین بیماری‌های دهان،فک و صورت و پاتولوژیست

همکاران محترم متخصصین بیماری‌های دهان ، فک و صورت

متخصصین آسیب شناسی دهان، فک و صورت (پاتولوژیست)

همیشه این دغدغه وجود داشته و دارد و  فکر و ذهن همه ما را مشغول می‌کند که آیا ترمیم دندان، روت کانال، گذاشتن کراون، خارج کردن دندان و سایر درمان‌های دندانپزشکی بیشتر اهمیت دارند یا اینکه ما یک بیمار را که یک ضایعه خوش خیم و یا بد خیم دارد فوراً  با مشکلات جدی ساختاری و یا حیاتی آگاه سازیم و  تشخیص دهیم و درمان کنیم، کدام مهم‌تر است؟

اگر به این نتیجه میرسیم که قطعاً اینگونه است پس چرا بیماران دندانپزشکی با صرف وقت حداقلی ابتدا سر و صورت از بیرون و سپس تمام بافت نرم و سخت، زبان، مخاط گونه، حلق، بافت لثه‌ها معاینه نمی‌کنیم؟

اگر به صراحت بگوئیم توجه به دانش بیماری‌های دهان و آسیب شناسی دهان، فک و صورت برای ما هشداری برای تکیه بر وجدان پزشکی است، بیراهه نرفته‌ایم. پس آنچه را که خیلی احتیاج به ابزار  خاص و دندانپزشکی دیجیتال ندارد، را خوب انجام دهیم، آن هم معاینه دهان و دندان بیمار از نظر بیماری‌های دهان و پاتولوژی است.

تم اصلی کنگره ما دندانپزشکی دیجیتال، اصول کارایی و محدودیت‎ها (Digital Dentistry-Principles, Efficiencies and Limitations)  می‌باشد ما انتظار داریم همکاران پاتولوژیست و متخصص بیماری‌های دهان علاوه بر آنکه در پدیده‌های مهم درمانی مانند درد، معاینات کلینیکی و بالینی تعیین کننده، در بحث‌های چالشی در کنار تخصص‌هایی دیگر مانند جراحی، رادیولوژی، پریودنتولوژی و … پانل‌های مشترک برگزار کنند و در هر موضوع نگاه آموزشی‌شان را به همکاران دندانپزشک انتقال دهند.

یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در تاریخ ۲۴-۲۱ دی ماه ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، ارسال مقالات از طریق سایت یازدهمین کنگره علمی سالیانه http://11thcongress.igda.ir/ (فرم ارسال مقالات ) امکان‌پذیر می باشد. انتظار داریم بر اساس رسالتی که برای خود  قائل هستیم. با ارسال مقاله و اعلام پیشنهادات مدیریتی، حضور موظف‌مان را پربارتر و موثرتر سازیم.

جمع کثیری از دندانپزشکان عمومی از سراسر کشور در این کنگره حاضر می‌‌شوند، دانش‌مان را برای کمک به موفقیت درمان با ارسال مقاله و پیشنهاد پانل‌های موضوعی مشترک به نشانی ایمیل کنگره، ارسال فرمائید..

درکنارهم و با هم باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.