فراخوان مقاله ویژه متخصص دندانپزشکی ترمیمی

متخصص دندانپزشکی ترمیمی

ترمیم در دندانپزشکی یکی از پرکارترین، مهم ترین و ضروری ترین درمان های دندانپزشکی است. ابتدا به نظر می رسد که ساده ترین درمان یا درمان ساده ای باشد اما در موارد عدم موفقیت آن یا درمان های ناموفقی که باعث درمان مجدد غیرضروری یا درمان پیشرفته تر می شود. پس در همین حوزه کار دندانپزشکی باز هم نیاز به آموزش آکادمیک و بیسیک داریم.

هر درمان امکان‌پذیری که آموزش و یادگیری آن ساده باشد، اما ناموفق انجام شود، نشان می دهد بارها و بارها باید بدیهیات با انواع مدرک و کیس باز هم آموزش داد. در پزشکی و بخصوص در دندانپزشکی هیچ درمان ساده ای وجود ندارد، به یک دلیل ساده! بسیاری از درمان های به ظاهر ساده نیز باز هم با عدم موفقیت روبرو هستند.

در کنگره یازدهم ما تم اصلی “دندانپزشکی دیجیتال، اصول، کارایی و محدودیت ها” را برگزیدیم نه به این دلیل است که بگوییم امروز دیگر دندانپزشکی دیجیتال است! این اشتباه است. همانطور که به پیشواز ایمپلنت رفتیم، آن هنگام که هنوز تب آن فراگیر نشده بود و آموزش آن را با نام انجمن دندانپزشکان عمومی آغاز کردیم، همین طور دندانپزشکی زیبایی را در چندین همایش به یک دوره یکصد ساعته جامع رساندیم ولی، از آن به عنوان زیبایی محض برای دور شدن از نیازهای ضرورتی درمانی و انسانی برحذر بودیم. شما به عنوان یک متخصص ترمیمی اگر در این آموزش ها حضور ندارید حداقل از تبدیل حرفه مان به دورشدن ما دندانپزشکان از حرمت علمی حرفه مان جلوگیری کنیم و آن را به یک هنر برای خدمت به مردم تبدیل سازیم.

در کنگره یازدهم ما می خواهیم دنیای دیجیتال را معرفی کنیم و بگوییم بدون دست هنرمند انسان موفقیت آن امکان ندارد و باید این دانش را در جای خود به کار برد و از آن برای ایجاد توهم و بزرگ نمایی و بازارگرمی استفاده نکنیم. یادمان باشد سرعت رشد دندانپزشکی دیجیتال نسبت به ایمپلنت و زیبایی و تسلط نقش تکنولوژی در آن خیلی بیشتر است، مواظب باشیم توفان آن ما را با خود نبرد.

از شما دعوت می کنیم مقاله های علمی خود را در تمام زمینه های ترمیمی در دندانپزشکی از طریق سایت یازدهمین کنگره علمی سالیانه http://11thcongress.igda.ir/ (فرم ارسال مقالات) ارسال نمایید. هم‌گامی مان در هم‌اندیشی فقط در یک هدف مشترک تبلور پیدا می کند و آن خدمت به مردم میهن‌مان می باشد.

کنگره های انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، راهی است سازنده و درخشان که می تواند فرصت آموزش به دندانپزشکان را برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم فراهم کند. این راه را با هم پربار سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.