گزارش برگزاری هفته دوم از نهمین دوره جامع اندو

دومین هفته از نهمین دوره جامع اندو

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

۲۵ و ۲۶ شهریورماه ۹۵ برگزار شد

پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه ۹۵ سومین جلسه نهمین دوره جامع اندو در ساعت ۸:۳۰ صبح با مبحث ادامه تشخیص و طرح درمان توسط استاد گرامی دکتر اروند مالک (اندودانتیست) آغاز شد. بعد از استراحتی کوتاه ساعت ۱۳-۱۱ بحث تروما در درمان‌های اندو آغاز شد. تروما از مواردی است که باید با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به آن برخورد کرد. این مبحث مهم توسط آقای دکتر اروند مالک تدریس شد .

از ساعت ۱۳:۳۰ بعدازظهر مبحث کلیات روتاری توسط آقای دکتر هادی اسدیان از اساتید برجسته مان تدریس شد. در تمامی دوره های جامع اندو قبل از معرفی سیستم های متفاوت روتاری و طرز کار با آن ها کلیاتی درباره روتاری، تاریخچه آن و فرآیند عمل آن عنوان می‌شود تا در درک و یادگیری انواع سیستم ها کمک کننده باشد.
پس از استراحتی کوتاه ساعت ۱۷-۱۵:۴۵ شستشو دهنده ها مجددا توسط دکتر هادی اسدیان تدریس شد و درباره اهمیت شستشودهنده ها و به کارگیری حتمی آن ها در طی پروسه درمان و چگونگی مکانیزم عمل‌شان به طور کامل توضیح داده شد.

روز جمعه ۲۶ شهریورماه چهارمین جلسه اندو برگزار شد. ساعت ۱۰:۳۰- ۸:۳۰ آقای دکتر اروند مالک ادامه مبحث تروما را تدریس کردند.
پس از استراحتی کوتاه و پذیرایی ساعت ۱۳-۱۰:۴۵ مبحث حوادث حین درمان از پیشگیری تا درمان توسط استاد برجسته و بنام آقای دکتر رضا تباری تدریس شد. همان طور که می دانید در طی درمان‌های دندانپزشکی حوادث همیشه وجود دارد و در هر رشته تخصصی به گونه ای بروز می کند دوره های جامع اندو سعی در آشنایی همکاران گرامی با حوادث ناگریز در حین درمان دارد. چگونه از بروز این حوادث پیشگیری کنیم و چنانچه ناگریز حادثه‌ای رخ داد بتوانیم به نحو احسن شرایط را مدیریت کرده و بهترین درمان را ارائه دهیم .

پس از نهار در ساعت ۱۴:۰۰-۱۵:۳۰ مبحث سیلرها و obturation توسط آقای دکتر سهراب سوادکوهی از اساتید جوان و به نام میهنمان که با بیانی شیوا و گیرا به آموزش سیلرها- عملکردشان و استفاده درست و روش های مختلف پرکردن کانال  چگونگی انجام درست هر روش را به تفصیل آموزش دادند .
همچنین پس از استراحتی کوتاه مبحث داروهای بین جلسات نیز توسط ایشان تدریس شد.

دوره جامع اندو برنامه ریزی و اجرا توسط سرکار خانم دکتر نیوشا نیکفر و مسئول دبیر خانه‌ای سرکار خانم ایران ملکشاهی مدیریت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.