گزارش برگزاری سومین هفته از دهمین دوره جامع زیبایی

سومین هفته از دهمین دوره جامع زیبایی
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
۳ و ۲ اردیبهشت ماه ۹۵

استاد دکتر محمدحسین پدرام، پروستودنتیست
برای طراحی درمان پرسلن لامینیت ونیر، در ناحیه خط لبخند ارزیابی عناصر مکمل بسیار حائز اهمیت است. شناخت کافی از نور و رنگ و طبیعت مینای دندان و بافت های نگهدارنده دندان و ارتباط سیستم عصبی عضلانی میتواند استتیک بیمار را به او برگرداند که فراتراز زیبایی است.
استاد دکتر محمد حسین پدرام از اساتید صاحب نام پروتزهای دندانی و هیأت علمی دانشگاه تهران ،آنچه را در مورد پرسلن لامینیت لازم و ضروری بود، اعم از موارد تجویز و عدم تجویز، ابزار و مواد و روش های قالب‌گیری، نحوه تراش و آماده سازی دندان‌ها، مزایا و معایب پرسلن لامینیت را  براساس تخصص و تجربه گرانبهای چندساله خود، بطور کامل بیان نمودند.
ایشان با تاکید بر دقت در طرح درمان و آنالیز خط لبخند به کمک نرم افزار و ساخت mock up  قبل از درمان، به ارائه چند مورد بصورت اسلاید و Mock up روی بیمار بصورت زنده پرداختند.
آشنایی با انواع رنگ در ساختار پرسلن و تعمیر پرسلن شکسته از دیگر موارد بحث روز پنجشبه دوم اریبهشت ۹۵ بود. آقای دکتر پدرام سپس نحوه تراش و ابزار مرتبط با آن را بر روی دنتیک (Hands on Training) انجام دادند و در کارگاه تراش به تمامی سوالات دندانپزشکان شرکت کننده پاسخ و تمامی تراش های انجام شده را ملاحظه و اصلاحات تراش را توضیح دادند.
دکتر امید مقدس، پریودنتیست
روز جمعه آقای دکتر امید مقدس جراح و متخصص پریودونتولوژی، از مدرسان جوان و آگاه در زمینه پژوهش و نوآوری ملاحظات پریو و انواع گرفت ها در دندانپزشکی زیبایی را تدریس کردند. ایشان اصول انتخاب بیمار در جراحی زیبایی افزایش طول تاج کلینیکی  و روش های محافظه کارانه وسایل جراحی را با حوصله و تاثیرگذار بیان نمودند. آقای دکتر مقدس در ادامه plastic periodontal surgery  را در جراحی افزایش طول تاج دندان های قدامی بیمار  براساس خط لبخند،اجرا کردند که بسیار کاربردی وقابل انجام بود والبته تبحر ایشان در انجام این جراحی محافظه کارانه نتیجه مطلوبی را بدنبال داشت.
دکتر سیدجلیل صدر، پروستودنتیست
عصر روز جمعه دکتر سیدجلیل صدر استاد و پروفسور در پروتزهای دندان و دهان، فک و صورت و از مدرسین بنام کشور و مولف چندین کتب در پروتز، اکلوژن وتعاریف وآثار آن را در دستیابی به سلامت دندان‌ها و حفظ استتیک بیمار  بطور کامل، از آناتومی تا عملکرد بافت نرم و سخت و تاثیر اکلوژن بر زیبایی دندان ها بلکه بر زندگی عادی افراد ایراد سخنرانی کردند. نحوه رکودگیری و چیدمان دندان‌ها و در نظر گرفتن اکلوژن مناسب در ترمیم ها و پرسلن ها در بازسازی و یا حفظ اکلوژن راحت برای بیمار از موارد بحث بود. آقای دکتر صدر اهمیت اکلوژن را به عنوان علوم پایه در تمامی رشته های دندانپزشکی براساس آمار و اسلاید از موارد درمان شده و تشخیصی بطور کامل تدریس نمودند.
دوره جامع زیبایی انجمن از دوره های موفق و کارآمد بوده که مورد استقبال همکاران دندانپزشک قرار گرفته است.
مسئول اجرایی پرتلاش دوره زیبایی دکتر شکوفه شیراندشت، مسئول دوره دکتر صدیقه امجدی و مسئول دبیرخانه ای مهندس سدره نصیرنیا هستند که با یک تیم سازمان یافته و کارآمد نقش موثری در برگزاری دوره های زیبایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.