گزارش برگزاری پنجمین هفته از دهمین دوره جامع زیبایی

برگزاری هفته پنجم از دهمین دوره جامع زیبایی
۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

دوره های جامع زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران جایگاه ویژه خود را بدست آورده است.
دوره های جامع انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در کلیه سطوح از موفقیت روزافزون برخوردار بوده است. این امر به همت برنامه ریزی، اجراء خوب و مناسب و سخنوران چیره دست می باشد. در ادامه این روند افتخارآفرین در هفته پنجم از دهمین دوره جامع زیبایی روز پنجشنبه ۳۰/۲/۹۵ دکتر رامین فهیما دندانپزشک عمومی که امروز به یک سخنران توانمند و صاحب سبک معروف شده است و مباحث کامپوزیتی را در طبقه بندی و کلاس بندی مختلف سخنرانی کرد.
در این روز درمان های کامپوزیتی که در تامین زیبایی نقش بسیاری دارند که در کلاسه بندی های مختلف  CL V،  CL IV، CL III  مرحله به مرحله نحوه تراش حفره و ترمیم کامپوزیت آموزش داده شد.
در این میان بسیاری مواقع دیده شده است که برخی از سخنرانان از ترمیم کامپوزیت تک رنگ (منوکروم) استفاده می کنند و برخی سطح زیادی از دندان را صاف، براق و پولیش می کنند و برخی آن را با برجستگی وسط مانند گرده ماهی ترمیم می کنند و جالب است در فضای مجازی کارهای خود را به عنوان نمونه برتر معرفی می کنند! اما این روش ها دیگر مطرود شده است.
شناخت texture هر دندان در هر بیمار و بازسازی آناتومیک با رعایت همه کانتورها و شیب ها، برجستگی ها و فرورفتگی و تنوع رنگ متفاوت در هر لایه امری ضروری است.
این مبحث با انجام Hands on روی مدل فکی و بستن دیاستم زنده روی بیمار تکمیل شد.
جمعه ۳۱/۲/۹۵ بحث داغ لامینیت پرسلن که تب آن فروکش نمی‌کند از زمره مواردی است که همچنان در اوج می‌باشد.
دکتر علیرضا هادی پروستودنتیست که امروز از چهره های برجسته سخنرانی ها هم در دوره های جامع ایمپلنت و هم در دوره جامع زیبایی می باشد، یک روز کامل ابتدا در مورد موارد مصرف و عدم مصرف، تجویز و یا عدم تجویز لامینیت صحبت کردند. سپس ایشان درمورد انواع روش تراش توضیحاتی ارائه دادند و در خصوص تطابق دانسته ها درمورد Smile Design صحبت کردند.
قالبگیری و روش‌های آن مبحث بعدی بود که انتخاب رنگ بر لامینیت اولویت خواهد داشت. تراش لامینیت ابتدا روی مدل فکی و در ادامه تراش کامل، زنده روی بیمار انجام شد.
مسئول اجرایی دوره جامع زیبایی دکتر شکوفه شیراندشت و مسئول دبیرخانه ای مهندس سدره نصیرنیا هستند که توانستند به کمک هم برنامه را خیلی خوب هدایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.