گزارش برگزاری ششمین هفته از دهمین دوره جامع زیبایی

هفته ششم از دهمین دوره جامع زیبایی
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
۶ و ۷ خردادماه۹۵

امروزه cosmetic dentistry فراتر از esthetic dentistry رو به گسترش است. از همین رو مواد، روش ها وسیستم های ساخته و طراحی شده است. در این جلسه آقای دکتر علیرضا کشواد دندانپزشک و متخصص پروتزهای دندانی وphd  اکلوژن روکش های تمام سرامیک را از مواد و تکنیک های ساخت و تاریخچه ساخت آن و مقایسه با full metal و  pfmبطور کامل شرح دادند.
ایشان ارجحیت و محدودیت های روکش های تمام سرامیک را براساس انتخاب بیمار تدریس نمودند. ایشان نحوه تراش و قالبگیری و انواع  مواد بکار رفته در سرامیک های دندان های قدامی و خلفی  را توضیح دادند. همچنین استحکام ترکیبات مختلف  سرامیک ها در موارد مختلف مقایسه شد. به موازات توقع دندانپزشک و بیمار از دوام روکش های تمام سرامیک، آقای دکتر کشواد نقش اکلوژن را در طول عمر پروتز موثر دانستند و تاکید کردند، طرح درمان براساس خواست بیمار باید از اکلوژن مناسب تبعیت کند و درمان پروتز های زیبایی جز با فراگیری و مرور علوم پایه در اکلوژن نتایج مطلوب در پایداری درمان نمیدهد.
ایشان در ادامه سخنرانی به موارد شکست در انتخاب های نامناسب با اسلاید های مرتبط پرداختند و سپس نحوه تراش  full Ceramرا روی مدل آموزش دادند و دندانپزشکان شرکت کننده نیز از این فرصت بهره جستند و ضمن تراش روی مدل های فکی میزان دقیق تراش در مدل ها و سطوح مختلف را با راهنمایی های آقای دکترکشواد انجام دادند.
روز جمعه ۷ خرداد۹۵، آقای دکتر مسعود صانعی دندانپزشک و متخصص دندانپزشکی ترمیمی و اساتید دلسوز و توانا در امر آموزش مبحث کمپوزیت خلفی را که بیشترین آمار کار در مطب دندانپزشکی  محسوب می شود، تدریس کردند. ایشان مواد و تکنیک های تراش و ترمیم را در انواع مدل های تراش و عمق تراش و نوع مواد استفاده در هر مورد را بیان نمودند.
آقای دکتر صانعی همچنین نحوه تراش در دندان های خلفی را براساس ترمیم با کامپوزیت و آمالگام از نظر مقایسه تدریس نمودند. ایشان در ادامه سخنرانی انواع مواد را درکارگاه و نحوه تراش را روی مدل فکی اجرا کردند و در کارگاه   liveترمیم کامپوزیت خلفی را روی دندان بیمار انجام دادند که تمامی مواد و روشهای تراش در این بخش معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.