اولین هفته از دهمین دوره جامع اندو انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

دهمین دوره جامع اندو ساعت ۸:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۶ آبان ماه ۹۵ با سخنرانی آقای دکتر باقر شهنی زاده و معرفی دوره جامع اندو و اهداف این دوره برگزار شد.
اولین جلسه با سخنرانی دبیر علمی دوره جامع اندو انجمن، دکتر اروند مالک (اندودنتیست) از اساتید پرتلاش، به نام و برجسته میهن‌مان آغاز شد. ایشان مبحث تشخیص و طرح درمان را به شیوه بسیار جالب و با نشان دادن کیس‌های متفاوت از بیماران و توضیح تک‌به‌تک آن‌ها و روش تشخیص درست و طرح درمان مناسب در  هر کیس همراه با پرسش و پاسخ از شرکت‌کنندگان تدریس کردند.

از ساعت ۱۳- ۱۰:۴۵ دکتر سهراب سوادکوهی (اندودنتیست) از دیگر اساتید جوان اما بسیار متبحر موضوع کنترل درد و بی‌حسی موضعی را بابیانی شیوا و گیرا به‌صورت دقیق و با ذکر نکاتی کلیدی آموزش دادند.

شاید برای بسیاری از همکاران این سؤال پیش آید که آیا CBCT  می‌تواند در درمان ریشه جایگاهی داشته باشد و کمک‌کننده باشد؟ در بعضی مواقع کیس هایی  وجود دارد که با رادیوگرافی‌های معمولی پری اپیکال قادر به تشخیص و ارزیابی جایگاه بعضی از کانال‌ها نمی‌باشیم ،در اینجا CBCT  می‌تواند بسیار کمک‌کننده  باشد و از زوایا و ابعاد دیگر دندان موردنظر و موقعیت آن را ارزیابی کرد. دکتر فرزانه مؤمنی (رادیولوژیست) بابیانی بسیار روان و ساده کاربرد CBCT در اندو را تدریس کردند و طرز کار با CBCT  را به‌صورت عملی بر روی لپ‌تاپ به همکاران شرکت‌کننده آموزش دادند، هرکدام از شرکت‌کننده‌ها نیز خود بر روی لپ‌تاپ‌های شخصی‌شان CD های آموزشی را نصب و طرز کار آن‌ها را تمرین کردند.

مسئول اجرایی و  برنامه‌ریزی دکتر نیوشا نیکفر هستند که پر تلاش و موفق دوره‌های جامع اندو را مدیریت می‌کند و با فعالیت مضاعف خود این دوره را بسیار پرثمر برگزاری می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.