جای خالی بیمه‌ها در حل مشکلات دندانی ایرانی‌ها

جای خالی بیمه‌ها در حل مشکلات دندانی ایرانی‌ها

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: مشکلات دندانی ایرانی‌ها بدون بیمه حل نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران؛ باقر شهنی زاده افزود: ۳۰۰ هزار دندانپزشک در کشور فعالیت می کنند که ۷۰ درصد آن ها را دندانپزشکان عمومی تشکیل می‌دهند.
وی گفت: مردم در مراجعه به دندانپزشکان باید بهترین خدمات را دریافت کنند و این موضوع شامل همه دندانپزشکان عمومی می شود.
شهنی زاده با انتقاد از شرکت هایی که همراه با واردات وسایل و دستگاه های دندانپزشکی نسبت به آموزش محصولات خود اقدام می کنند افزود: متأسفانه برخی از این شرکت ها، آموزش را به تجارت تبدیل کرده اند در حالی که حوزه اختیارات آموزش باید تعریف شود.
وی با بیان اینکه مشکلات ناشی از تجاری سازی آموزش دامنگیر گروه پزشکی شده است گفت: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد درمان های دندانپزشکی در مطب های خصوصی انجام می شود، در حالی که وظیفه ما این است که آموزش های دندانپزشکی را به جای تجاری سازی علمی کنیم.
رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: وزارت بهداشت وقتی پروانه واردات می دهد، هیچ مجوزی برای آموزش نمی دهد و آموزش، وظیفه دانشکده های دندانپزشکی و انجمن هاست.
شهنی زاده با اشاره به وضعیت خدمات دندانپزشکی در کشور گفت: مشکلات دندانی بدون بیمه حل نمی شود همچنین به رقم خط فقر که ۳میلیون ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است و با این میزان درآمد، مشکلات دندانی مردم حل نخواهد شد.
وی با اشاره به خدمات پیشگیری از پوسیدگی دندان ها برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله افزود: هر چند جمعیت کشور تحت پوشش پیشگیری قرار می گیرند، ولی جامعه به درمان دندان ها هم نیاز دارد.
یازدهمین کنگره سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با محوریت دیجیتال؛ اصول، کارایی و محدودیت ها ۲۱ تا ۲۴ دی ماه با حضور متخصصان و محققان در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.
انتشار یافته در خبرگزاری صداو سیما:www.iribnews.ir/fa/news/1434567

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.