درآمد بیمه صرف درآمدزایی می‌شود

محمدباقر شهنى زاده:

درآمد بیمه صرف درآمدزایی می‌شود

رئیس انجمن دندانپزشکان گفت: درآمد بیمه‌ها به جای سلامت، صرف درآمدزایی می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدباقر شهنى زاده در یازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومى ایران افزود: بیمه ها شرکت هاى بزرگ سرمایه گذاری هستند و آن ها برای خیلی از افراد درآمدزایی می کنند اما درآمد براى بسیارى از اشخاص به دارایی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه ما درخواست کردیم یک درصد از درآمد کارخانه هاى شیرینى و شکلات به بیمه دندانپزشکی اختصاص پیدا کند اما موافقت نشد گفت: درآمد بیمه به جاى سلامت صرف درآمدزایی می شود، بیمه حوادث به دلیل تعداد کشته ها در حوادث جاده ای درآمدزاست، اما بیمه دندانپزشکی درآمدزا نیست.
رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: در دو سال اخیر سازمان هایى مانند شوراى سلامت دهان و دندان براى حل مشکلات بحرانى دهان و دندان شکل گرفت، اما این شورا بعد از دو سال نتوانست پروژه ای را به وزیر تقدیم کند.
وى با اشاره به طرح تربیت بهداشت کار دهان و دندان و آسیب هاى ناشى از آن گفت: این بهداشت کاران دوره کوتاهى می‌بینند و به درمان مشغول مى شوند که تبدیل شدن آن ها به دندانپزشک و گرفتن جاى آن ها آسیب بزرگی به سلامت دهان و دندان می زند.
شهنى زاده افزود: ما نسبت به تعداد دندانپزشکان و دانشکده هاى دندانپزشکى اعتراض داریم و در این میان به جاى آموزش دندانپزشک شروع به تربیت بهداشت کار دهان و دندان کرده ایم که در واقع برگشت به عقب است.
رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: آموزش بعد از فارغ التحصیلی باید مدیریت شود و دانشگاه ها دوره هاى آموزشی ایمپلنت را برگزار کنند زیرا در این حوزه ها چالش بسیاری وجود دارد.
شهنى زاده افزود: یکی از مشکلات دندانپزشکان جوان آن است که در بازار کار رها شده اند و به کار کردن در درمانگاه هاى دندانپزشکى سه شیفته با تعرفه بسیار کم روى آورده اند.
رئیس انجمن دندانپزشکی عمومی ایران با بیان اینکه بیمه ها را باید مجبور کرد در کنار بیمه های سودده بیمه دندانپزشکی را اجرایی کنند گفت: اگراین اتفاق نیافتد هزینه های سنگینی بر خانواده ها و بخش دولتی تحمیل خواهد شد.
شهنی زاده ادامه داد: بیمه ها باید درآمدشان را صرف سلامت کنند اما این درآمدها در خیلی جاها به دارایی تبدیل می شود.
یازدهمین کنگره انجمن داندانپزشکان عمومی ایران تا ۲۴ دی با حضور داندانپزشکان سراسر کشور در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.
انتشار یافته در خبرگزاری صداو سیما:www.iribnews.ir/fa/news/1460162

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.