گزارش هفته اول از سیزدهمین دوره جامع زیبایی

هفته اول از سیزدهمین دوره جامع زیبایی

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

۲۵ و۲۶ آذر ماه۹۵
هدف از گذراندن دوره های جامع چیست؟ در دانشکده بعد از دوره علوم پایه جهت مهارت دندانپزشکی درتمامی زمینه های بیماری دهان ودندان و پاتولوژی ضایعات دهانی ودرمان‌های مناس جهت حفظ سلامت دهان ودندان‌ها و ایجاد  وثبات رابطه دندانی و فکی ،در دوره‌ای پری کلینیک به تجربه بر روی نمونه های بافتی و یا ماکت های مربوط درمان‌هایی متناسب با موارین آموزشی پرداختیم.پس موقعیت وکسب مهارت لازم به درمانهای پیش نیاز از جرم گیری وتا فارغ التحصیلی  با درمانهای در خور دانش دندانپزشک تجاربی کسب کردیم.برگزاری دوره های جامع از سوی انجمن ها ضرورت  دستیابی به دانش روز هر رشته می‌باشد که حاصل تجربه و آموزش اساتید محترم می‌باشد .ولی طی یک دوره جامع برای دندانپزشک جوان پس از زمان کوتاهی از مدرک دانشگاهی، علاقمندی ایشان را به مطالعه و مهارت در رشته ای خاص  ایجاد میکند و لزوما تکرار این دوره ها  با پیشرفت علم وتکنولوژی ،ضروری و تکمیل کننده می‌باشد.
این مقدمه در راستای دوره جامع زیباییست که شامل مفاهیم زیبایی شناختی در طیف وسیعی از دانش هنر مستتر شده است.یعنی درک هنری که خالق هستی در آفرینش دارد ،توانایی دندانپزشک را در  درمان‌های خود به سمت ایده ال  می‌برد .دستیابی به چنین اهداف متعالی جز با دل نیست .پس طبیب بهترین درمان را برای انسانیت انجام می‌دهد ودر آن شرطی قید نشده .است.

در این دوره روز پنجشنبه ۲۵ آذز ماه ۹۵  جناب  آقای دکتر محمد حسین پدرام،استاد محترم  در رشته پروتز های دندانی که متخصصین توانمندی در کشور عزیزمان افتخار شاگردی ایشان را داشته اند، تمامی اصول رنگ و نور را از جنبه ای تئوری وکاربردی تدریس نمودند.اصول طراحی لبخند که بحث تخصصی هنر در دندانپزشکی زیبایی می‌باشد از دیگر رئوس مطالبی بود که آقای دکتر پدرام در سخنرانی یک روزه خود ایراد کردند. اصولی که می‌تواند با رعایت و درنظر گرفتن تمامی جزییات این طرح سلامت روان و جسم بیمار  را به او باز گرداند.با بهره گیری از دو مبحث مهم رنگ و نور می‌توانیم با آشنایی اصول فتوگرافی داخل دهانی ،به درمان‌های زیبایی جنبه قانونی ببخشیم ،تا هم بیمار از این موهبت برخوردار و هم دندانپزشک با توقع مراجعین  نه به زحمت، بلکه در بروز رسانی دانشش مصر باشد.

 

در روز جمعه ۲۶ آذرماه ۹۵  آقای دکتر هادی سجادی از استاد ارزشمند و دلسوز مبانی فتوگرافی و مولفه‌های  آن را بطور کامل تدریس نمودند  و مشخصات دستگاه‌های فتوگرافی جدید را برا اساس نیاز جامعه و دستگاه‌های برتر دنیا  توضیح دادند. روش های انجام عکسبرداری و ابزار مورد نیاز غیر از دستگاه فتوگرافی، بطور کامل با فیام و اسلاید‌های کاربردی توسط آقای دکتر سجادی تدریس شد.
در ادامه مبحث روز جمعه ۲۶ آذرماه ۹۵  کارگاه عملی همراه با آموزش تئوری و اسلاید‌های مرتبط با dental bleaching &whitening و در بحث microabration  توسط خانم دکتر شبنم شریفی میلانی از اساتید گرانقدر رشته ترمیمی، اجرا شد. خانم دکتر شریفی میلانی در اقدامی فعال و پویا همزمان با کارگاه عملی dental bleaching و انتخاب بیمار مناسب سیستم ، اصول این درمان زیبایی را از مرحله تجویز و یا عدم تجویز و تهیه تاریخچه مناسب ومنحصربرای bleaching وآگاهی بیمار در مورد نتایج کوتاه مدت و درازمدت تدریس نمودند. ایشان نحوه عملکرد مواد توسط دستگاه های موجود در بازار  و نیز بودن استفاده از دستگاه بیان کردند.روش‌های میکرو ابریژن و بلیچ دندان‌های تحت درمان ریشه و اصلاح بد رنگی‌های شدید جزو مطالب تدریس شده در این کارگاه بود .در انتها بیماری با چند درجه از بد رنگی  به روش  vital bleachingدرمان شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.