گزارش هفته سوم از سیزدهمین دوره جامع زیبایی

هفته سوم از سیزدهمین دوره جامع زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

 

در روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه۱۳۹۵ در جلسه پنجم ،سرکار خانم دکتر میرزایی متخصص دندانپزشکی ترمیمی ،استاد گرانقدر  کشورمان کلیات کمپوزیتهای دندانهای خلفی را از انتخاب بیمار تا روش های درمان را بطور کامل تدریس نمودند.موارد تجویز و تکنیک های ترمیم با استفاده از ابزار جدید  از رئوس مطالب  تدریس شده توسط خانم دکتر میرزایی بود .ایشان در ادامه در بخش کارگاهی انواع تکنیک های تراش وترمیم دندان خلفی را برروی مدل فکی وبیمار کاندید ترمیم با کمپوزیت نشان دادند.

در روز جمعه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۵، آقای دکتر علیرضا هادی  متخصص پروتز های دندانی، از اساتید و مدرسین توانمند نقش اکلوژن در استتیک در انواع روش‌های ترمیم و یا درمانهای پروتزی، بیان نمودند. کلید در مانهای زیبایی یا esthetic dentistry در شناخت نقش اکلوژن میباشد. آقای دکتر هادی روشهای برقرای وحفظ اکلوژن مناسب را در ترمیم وپروتز های دندانی را با ذکر مثال های کاربردی واسلایدهای مرتبط ،تدریس نمودند.
خانم دکتر مهرنوش سبزه قبایی متخصص و جراح لثه، از اساتید دلسوز و توانای کشور که در زمینه ملاحظات زیبایی در پریودونتیکس و نقش آن در سلامت بیمار و زندگی اجتماعی سخنرانی جامعی داشتند. ایشان ابتدا مفاهیم بافت پریودونتال سالم را در شرایط قبل از جراحی و خواسته های جراح را بعد عمل بیان نمودند.

 

خانم دکتر سبزه قبایی اصول انجام جراحی افزایش طول تاج کلینیکی را در ناحیه قدامی فک و در نواحی دیگر برای آماده سازی دندان با درمان پروتز، بطور کامل تدریس نمودند. ملاحظات بافت نرم و استخوان و حفظ نسوج سالم و مورد قبول  جهت ایجاد پروفایل زیبایی، از رئوس مطالب  ایراد شده در این مبحث بود.  Maintenanceوfollow up دوره ای بیمار تا رسیدن به نتیجه مطلوب در دستور درمان گنجانده شده است ایشان در مورد انواع graftوبخیه های لازم با ذکر مثال شماتیک واسلاید های کاربردی اصول فلپ و انواع آن وgraft های مربوط را توضیح دادند… خانم دکتر سبزه قبایی در ادامه سخنرانی جامع وکاربردی خود بر روی دندانهای قدامی بیمار کاندید عملPlastic periodontal surgery یا crown lengthening(Live)
Soft tissue, hard tissue را انجام دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.