جای خالی بیمه‌ها در خدمات دندانپزشکی به جامعه/ تعرفه نویسی به نظام پزشکی بازگردد

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی با اشاره به جای خالی بیمه ها در دندانپزشکی گفت: تعرفه نویسی جز وظایف سازمان نظام پزشکی است که به وزارت بهداشت محول شده که خواستار برگرداندن تعرفه نویسی به این سازمان هستیم.

وی اظهار داشت: سازمان‌های دولتی، انجمن دندانپزشکان و مردم در کنار هم باید مراکز غیرقانونی را معرفی کنند و هموطنان کشور باید با مشاهده پروانه مطب دندانپزشکی از سوی وزارت بهداشت و نظام پزشکی نسبت به خدمات بهداشت و درمان خود اقدام کنند.
رییس انجمن دندانپزشکان عمومی بیان کرد: درآمد مردم کفاف خدمات دندانپزشکی را نمی‌دهد که در زمینه بهداشت و درمان و دندانپزشکی باید بیمه‌ها ورود پیدا کنند.
وی گفت: تعرفه نویسی جزء وظایف سازمان نظام پزشکی کشور بوده که به وزارت بهداشت محول شده و ما خواستار برگرداندن تعرفه نویسی به سازمان نظام پزشکی هستیم.
شهنی‌زاده افزود: در شرایطی که میزان حقوق کارگر ۹۲۰ هزار تومان با متعلقات است در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه و کشورهای توسعه یافته هزینه‌های دندانپزشکی ناچیز است، تمام مواد با در نظر داشتن استانداردها و کیفیت لازم به هموطنان ارائه می‌شود اما در تمام دنیا میزان درآمد با هزینه‌های دندانپزشکی همخوانی ندارد و این خلأ توسط بیمه‌ها پوشانده شده است.
وی اظهار داشت: کشیدن دندان آخرین مرحله حفظ دندان است که بیمه می‌شود و سازمان‌های بیمه‌گر باید پر کردن، رسیدگی و حفظ دندان را بیمه کنند و مردم را تشویق به حفظ دندان کنند.
رییس انجمن دندانپزشکان عمومی افزود: امیدواریم خدمات دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان از سوی وزارت بهداشت و رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود و بیمه‌ها در حفظ سلامت دهان و دندان نقش خود را ایفا کنند.

محمدباقر شهنی‌زاده رییس انجمن دندانپزشکان عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قوانین جاری کشور به این موضوع که سلامت دهان و دندان باید در دست متخصصان باشد و مردم نباید به واسطه ارزان بودن به دام مراکز غیرمجاز دندانپزشکی و دندانپزشکان تجربی بیفتند، تاکید دارد.

لینک خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.