چهارمین هفته از پانزدهمین دوره جامع ایمپلنت برگزار گردید

پانزدهمین دوره جامع ایمپلنت

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

گزارش هفته چهارم دوره جامع ایمپلنت:

پانزدهمین دوره جامع ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با موفقیت چشمگیری به راه خود ادامه می‌دهد.
ایمپلنت یک مقوله درمانی با موفقیت تایید شده در درمان‌های دندانپزشکی است و مانند همه پروسه‌های علمی باید تمام وجوهات کاربردی آن را شناخت تا بتواند در طول عمر مفید خود هر روز موفق‌تر شود.
بر این اساس در دوره جامع انجمن دندانپزشکان عمومی ایران به طور مفصل به علل شکست ایمپلنت هم از موضع جراحی و هم از موضوع پروتز، بطور مبسوط توجه می‌شود.
روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۵ استاد دکتر سید جلیل صدر پروستودنتیست که توشه گران قیمتی از علم و دانش را در شناسنامه بسیار ارزشمند خود پشتیبان دارد. مباحث ذیل را برای طرح کیس‌های آنالیز علل شکست درس دادند.
در همان روز بعدازظهر مبحث بیولوژی استخوان و پدیده اسئواینتگریشن، تا دسترسی به مهندسی بافت نرم اطراف دندان و ایمپلنت را ادامه دادند. دکتر امین جلال جلالی پریودنتیست، امروز یکی از سخنوران کارآمد در درک فنومن‌ها و پدیدهای بیولوژیک استخوان‌سازی اطراف ایمپلنت می‌باشد.
تفاوت اساسی بین یک دندانپزشک صاحب ارزش و یک practitioner بخصوص در همین بحث اسئواینتگریشن مشخص می‌شود. بر این اساس این موضوع تا آشنایی با یک پدیده جدید علمی معین سرنوشت بافت استخوان و بافت نرم اطراف ایمپلنت پیش‌رفته و آموزش داده شد.
مباحث مورد آموزش:
روز جمعه آموزش یکی از روش‌های منحصر به فرد کار انجمن دندانپزشکان عمومی ایران بوده است. فرض بر این می‌گیریم که بیماری به ما مراجعه کرده است و برای وی ایمپلنت تجویز کرده‌ایم. در این روش سیستم را یک اسپانسر حمایت می‌کند. اما  adviser علاوه بر کار علمی خودشان معرفی سیستم را نیز انجام می‌دهند. و بطور کاملاً شفاف یک ایمپلنت را از نظر روش جراحی صحبت خواهد شد و جراحی زنده روی بیمار انجام می‌شود. این روش با هندزآن روی مدل فکی تکمیل می‌شود یعنی فاز جراحی روی مدل فکی توسط شرکت کنندگان انجام می‌شود. سپس قالب‌گیری روی بیمار و روی یک مدل فکی انجام می‌گردد.
در این روز دکتر حمیدرضا بوستانی و دکتر امیرحسین مجیدی حضور داشتند و تمام مراحل یک ایمپلنت از Z تا A  را آموزش دادند.
مسئول علمی دوره جامع ایمپلنت خانم دکتر ثریا شاکری و مسئول اجرائی خانم دکتر شکوفه شیراندشت و هماهنگ کننده کارگاه می‌باشند. خانم مهندس زهره جلالی مسئول دبیرخانه دوره جامع ایمپلنت هستند که ۱۵ دوره را برگزار کرده‌اند.

پنج شنبه  ۹۵/۶/۱۱

جلسه اول:  با سخنرانی دکتر سید جلیل صدر

جلسه دوم:  با سخنرانی دکترامین جلال جلالی

جمعه ۹۵/۶/۱۲

جلسه اول:  با سخنرانی دکتر حمیدرضابوستانی

جلسه دوم:  با سخنرانی دکتر امیرحسین مجیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.