پیام دکتر شکوفه شیراندشت به مناسبت یازدهمین کنگره

دکترشکوفه شیراندشت

مسئول اجرایی علمی رادیولوژی

یازدهمین کنگره علمی سالیانه

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

 

در دنیای امروز، اگر بتوانیم در کنار تولید علم که قرن بیست و یکم را در نوردیده است، استفاده از علم را هم مطرح کنیم،کاری بس پسندیده انجام داده ایم. با پیشرفت تکنولوژی در علوم پزشکی و بخصوص دندانپزشکی، از فناوری نانوذرات تا جراحی های میکروسکوپی، همه حاکی از ظرافت کار، دقت بالا، امنیت کار وحداکثر موفقیت در درمان است.

بسیار شایسته است برای پذیرش و استفاده از ابزار جدید با فناوری نو،  اصول و مبانی آن تکنولوژی نیز آموزش داده شود و به توانایی و محدودیت های این تکنولوژی توجه و سپس در مقام تبلیغ و فراگیر شدن و یا مقاومت برآییم.

قدر مسلم است که دانش و تکنولوژی که به کشور ما می رسد قبلا از لحاظ علمی و آماری در دنیا بررسی و سپس وارد حوزه دندانپزشکی شده است. البته مطالعه آمار بدست آمده و اینکه کدام کشورها در این آمار شرکت داده شده اند، جهت اثبات موفقیت و یا عدم پذیرش روش و مواد مطرح است. بسیاری از همکاران محترم دندانپزشک، مواد و وسایل جدید خریداری می نمایند ولی از میان آن ها درصد کمی از مزایای آن مواد و وسایل بهره مند می شوند و به علت موج تبلیغ در بازار به انبار کردن وسائل و چرخه بازار فروش کمک کرده که با ورود مواد و وسایل جدیدتر، بدست فراموشی سپرده می شود و در انبار مطب ها به بایگانی سپرده می شوند.

در یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، با  نگاهی به عظمت جهان هستی و نبوغی که خداوند در نهاد انسان آفریده، از دانش نانوذرات و نانوتکنولوژی که ما را به سمت دنیای تیزبینی و ذره بینی هدایت می کند، بهره می جوییم. اگر رقابت برای ارایه بهترین درمان باشد، قطعا مردم از آن استقبال می کنند و اگر در این مسیر بتوانیم در تولید علم سهمی داشته باشیم، بیماران بیشتری از درمان با ابزار وتکنولوژی به روز، بهره مند خواهند شد.

بکوشیم در رقابت علمی که به نفع بیماران است و سبب پیشرفت کشور در عرصه دندانپزشکی خواهد بود، از علم تکنولوژی جدید سود برده و با آگاهی از آخرین یافته ها وروش های درمان در عرصه بین المللی مطرح باشیم.

اساتید گرانقدری که مارا برای رسیدن در این عرصه یاری می دهند، در خدمت اهداف پیشرفت میهن مان هستند.

در یازدهمین کنگره علمی سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران جناب آقای دکتر پارسا آتش رزم متخصص پروتزهای دندانی، پژوهشگر و از اساتید برجسته کشورمان سمت دبیرعلمی کنگره را به عهده گرفتند تا در این کنگره درهای ناگشوده تکنولوژی را با همراهی اساتید گرانقدر، باز نمایند. سرکار خانم دکتر لیلا صدقی با تجربه چندین ساله در مدیریت ، امسال به ریاست کنگره برگزیده شدند تا فصل جدیدی از تکنولوژی را با حضور موثر دندانپزشکان از سراسر کشور، معرفی نمایند.

انسان در گرو عمل خویش است، چه نیکوست که با علم و عمل شایسته اثری ماندگار خلق کنیم که چون زیوری گران‌بها به دندانپزشکان کشور برای خدمت به مردم تقدیم کنیم.

دکتر شکوفه شیراندشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.