بازاموزی پروتز ثابت و متحرک/انجمن دندانپزشکان عمومی ایران/ پنجشنبه ۸و۹ تیرماه ۹۶

گزارش بازآموزی مدون پروتز ثابت
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
صبح روز پنج شنبه مورخ ۸ تیرماه ۱۳۹۶
بازاموزی پروتز ثابت در روز پنجشنبه مورخ ۸ تیرماه در محل انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با استقبال بسیار خوب همکاران برگزار گردید.


سخنران اول جناب اقای دکتر حمید جلالی متخصص پروتزهای دندانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در زمینه خطاهای لابراتواری و margin design به سخنرانی پرداختند . margin design یکی از بحث های کلیدی و اصول اساسی آکادمیک موفقیت درمان های پروتز ثابت می باشد و دانش مربوط به استفاده از انواع وسایل و ابزار مختلف در تراش های گوناگون یکی از دانسته های ضروری آن می باشد .  از جمله مطالب مهم دیگر این سخنرانی  میتوان به مسائل مربوط به دنتال متریال مواد قالب گیری و سپس شرایط نگهداری این قالب تا رسیدن قالب به لابراتوار اشاره کرد.


سخنران بعدی سرکار خانم دکتر فرزانه فرید متخصص پروتزهای دندانی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در زمینه تراش روکش فول سرام سخنرانی کردند و پس از آن به تراش روکش فول سرام بر روی بیمار پرداختند. . معمولا انتقال مفاهیم برای رسیدن به یک راهکار جهت انجام درمان روی بیمار به وسیله اسلاید مشکل است، در چنین مواردی آموزش درمان مورد نظر بصورت زنده روی بیمار علیرغم مشکلات خاص تمام کارهای زنده روی بیمار ولی می تواند به درک موفق کار خیلی کمک کند.در پایان هر مبحث سخنران محترم به سوالات همکاران پاسخ دادند
دبیر علمی بازاموزی دکتر فرزانه فرید بودن

………………………………………………………………………….

گزارش بازآموزی مدون پروتز متحرک
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
صبح روز جمعه مورخ ۹ تیرماه ۱۳۹۶
در محل انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برگزار گردید.


سخنران ابتدایی جناب اقای دکتر محمدرضا حاجی محمودی متخصص پروتزهای دندانی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در زمینه اکلوژن در پروتز کامل به ایراد سخن پرداختند. محیط دهان شرایط آناتومیک ، فیزیولوژیک و بیومکانیک بسیار پیچیده ای دارد. تطابق اکلوژن یک پروتز کامل با سیستم دهان یک بیمار از نظر  علمی و  عملی کاری بسیار پیچده و  دقیق می باشد که سخنران محترم به طور مبسوط نکات کلیدی را برای همکاران شرکت کننده توضیح دادند و به سوالات همکاران پاسخ دادند.


سخنران دوم جناب اقای دکتر سید محمد رضا سازور متخصص پروتز و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در زمینه مشکلات بعد از تحویل پروتز کامل و راه حل های آن به ایراد سخن پرداختند. دکتر سید محمدرضا سازور علیرغم اینکه زمان سخنرانی ایشان در ساعت یک پایان می یافت ولی به علت عشق و علاقه ای که به آموزش دارند و رسالتی که برای تجربه های بیش از چهل سال آموزش دانشگاهی و مطبی برای خود در نظر گرفته اند، تا ساعت سه بعداز ظهر  سخنرانی خود را برای پاسخ به سوالات شرکت کنندگان ادامه دادند- اینجا لازم است که از ایشان به طور ویژه تقدیر و تشکر کنیم و افتخار کنیم که همکارانی این چنین بزرگوار، ادیب و استوار قامت هستند که حتی سلامتی خود را برای آموزش دادن به خطر می اندازند.

دبیر علمی بازآموزی دکتر حاجی محمودی بودند.

دکتر علیرضا فروزنده

دیدگاهها بسته شده است.