تأیید انتخابات انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

 

تأیید انتخابات انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

همکاران ارجمند انتخابات ۲۱ دی ماه ۱۳۹۶ انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از سوی وزارت کشور در تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ تأیید شد.در پی فشارهای وارده از سوی کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت و شکایت انجمن به دیوان عدالت اداری، دیوان عدالت اداری وزارت بهداشت (کمیسیون) را ملزم به ابقاء هیات مدیره انجمن تا بررسی انتخابات توسط دیوان عدالت اداری کرد. لیکن افراد خاصی کمیسیون را وادار به موضع گیری های ضد احکام دیوان عدالت اداری کرده تا هزینه دولت را بالا برده و تنش را با موضع گیری انجمن به جامعه دندانپزشکی تزریق کند. بدین منظور ما تمام فرآیند را و برخوردهای سلیقه ای کمیسیون را باز می کنیم.
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تا روز ۹۶/۰۹/۰۲ تمام مراحل برگزاری انتخابات را با حضور نماینده ناظر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی (وزارت بهداشت) را در کمیته انتخابات به طور قانونی انجام داده و کمیته انتخابات تاریخ انتخابات ۲۱ دی ماه ۱۳۹۶ تعیین کرد.
درست در همان هنگام دبیر کمیسیون آقای دکتر سید جلیل حسینی جایگزین آقای دکتر علیرضا استقامتی شد و جالب است یک روز پس از صدارت ایشان در ملاقات بنده با ایشان مخالفت شدید خودش را با انجمن عمومی و ارتباط او با افراد خاصی خیلی واضح علنی شد! که خیلی تعجب کردیم.
بهرحال ایشان به بهانه اینکه انتخابات باید الکترونیک باشد بنای مخالفت با انتخابات را گذاشت که امروز معلوم شد که همه آنها صحنه سازی بود و طومار و شکایت ها، هم بعداً با همین هدف ردیف شد. چرا باید یک مملکتی بعد از ۴۰ سال دولت مداری این شرایط را به یک انجمن تحمیل کند.
در حالیکه موضوع رأی گیری انتخابات به صورت الکترونیک هنوز هم حل نشده و انتخابات الکترونیک و کمیته انتخابات وابسته به آن همین الان فاقد وجاهت قانونی و اعتبار ثبت شدن در اداره ثبت شرکت ها می باشد! چه رسد به دی ماه ۱۳۹۶! در ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ انتخابات انجمن پروتز حضوری و دستی بود! الکترونیک چرا نبوده؟
بهرحال انتخابات ما برگزار شد و وزارت کشور با حضور معاون محترم سیاسی اداره کل سوم سیاسی ناظر قانونی انتخابات بود.
این مهم را باید به اطلاع همکاران برسانیم که تمام این افراد مخالفت های خود را کتباً و حضوراً در وزارت کشور که متولی صدها انتخابات کلان در کشور بوده و هست، مطرح کردند و پذیرفته نشد و در نتیجه صحت انتخابات و انتخابات داخلی هیئت رئیسه جدید انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در تاریخ ۲۶/۱۲/۹۶ طی حکم شماره ۲۱۹۷۴۴ تایید کرده است. ما تاکنون برای ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از هرگونه تنش و اعلام همزمان نتایج انتخابات علمی و صنفی اطلاع رسانی نکردیم وگرنه اسفندماه سال قبل (۱۳۹۶)، انتخابات صنفی تأیید کامل شده است. انتخابات از نظر مقررات و بررسی شکایات صد در صد درست و قانونی بوده است و این انجمن با قدرت و متکی بر قانون در صحنه حضور دارد.
وزارت کشور هم طی نامه ای خطاب به معاون محترم آموزش وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون انجمن های علمی وزارت بهداشت، ارشاد، بانک ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی صحت انتخابات هیأت رئیسه جدید و احکام قانونی آن را ابلاغ کرده است. از همه همکاران می خواهیم توجه داشته باشید انجمن دندانپزشکان عمومی ایران یک نهاد مردمی است و نباید دستگاه دولتی براحتی بتواند با چند شکایت از دوستان شان، هویت انجمن را انقدر تحت فشار قرار دهد.

دیدگاهها بسته شده است.