آیا درست است که بجای رسیدگی به مشکلات انجمن های علمی (نهادهای مدنی) بدون وجود مستندات قانونی کافی از فعالیت آنها جلوگیری کرد؟

آیا درست است که بجای رسیدگی به مشکلات انجمن های علمی (نهادهای مدنی) بدون وجود مستندات قانونی کافی از فعالیت آنها جلوگیری کرد؟

تاکنون هیچ شکایتی یا از هرنوع از سوی کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت، یا گروه فشار به رویت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران نرسیده این یک تخلف محض قانونی از سوی رئیس و دبیر  کمیسیون می باشد. اینکه این اقدام چگونه و چرا صورت گرفته خواهیم گفت. سالهاست ما تفکر سلطه گر و تمامیت طلب از هر جناح مواجه هستیم. بهانه ها متفاوت است. ظاهراً دندانپزشک های اصلاح طلب (استمرارطلب) روی بقیه را سفید کردند.
آنچه مهم است این است که یک انجمن با مجموعه ای پرتلاش از عملکرد موثر در فعالیت علمی و صنفی و حل بسیاری از چالش های علمی دندانپزشکی با آمار قابل قبول از موفقیت های عملی که هرروز پیام برگزاری برنامه های موفق علمی را اعلام و اجرا می کند در برخورد با وی مانع فعالیت علمی اش شوند؟!!! یا چرا فلان اقدام را در فلان سال کردید یا نکردید؟ کمیسیونی که اینچنین دستوری، تعلیق فعالیت علمی را در دستور کار خود دارد از نظر سیاست اداره یک مملکت باید در صحت عملکرداش شک کرد. آنها در برخوردشان دچار مردم ستیزی شده اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتخاب این دبیر کمیسیون و دو دندانپزشک عضو آن دکتر علی تاجرنیا و دکتر حسن رزمی و دکتر امیررضا رکن در کمیته تخلفات!!! باید تجدیدنظر کند! اگر در مقابل انبوه مشکلات آینده برای ایشان مهم باشد.
آیا می خواهند در سناریو تأسف بار ضد یک انجمن، ممنوعیت فعالیت علمی!!! را به عنوان یک برخورد، در تاریخ فعالیت این وزارتخانه ثبت کنند؟. از این فاجعه تأسف بارتر این است که مدت ها قبل از تشکیل جلسه کمیسیون، گروه های وابسته به این جریان در فضاهای مجازی شان انتشار داد: “خبری خوش در راه است” و خبرساز مدافع جریان دکتر تاجرنیا و عواملش “دندانه” این خبر را با خوشحالی و شور و شعف نوشتند!!! {“فعالیت علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تعلیق شد.”}این افراد متعلق به حرفه دندانپزشکی نیستند. این باعث تأسف است که یک رسانه یا چند همکار!!! دندانپزشک از بستن درب یک انجمن اینقدر دچار شور و شعف شوند و به دروغ صدها اتهام بزنند. خوب است که این مدعیان از دندانپزشکان که هجمه به انجمن عمومی را سرلوحه خود قرار دادند، برخی تخلفات انجمن مادر!!! ( این واژه مادر هم محل تأمل می باشد) را هم مطرح کنند، شاید این صاحب نفوذان طرف مقابل هم کاری کردند. جای شگفتیست که تعلیق را خبری خوش اعلام می کنند و دندانه هم این خبر را جار می زند! این از خاطر دندانپزشکان نخواهد رفت.
البته برخی از اعضاء این کمیسیون که چهره های مدیریتی و دانشگاهی هستند از کجا بدانند مدت ها قبل رأی امروز آنها در کمیسیون را عده ای از قبل برنامه ریزی کرده اند! به پیام قبل از کنگره انجمن عمومی دی ماه ۱۳۹۶ دندانه مراجعه کنید.
چه داستانی پیدا کرده این مملکت، چقدر تأسف آور است. جریانی که در تاریخ ۳۰/۱/۹۷ یک انتخابات حضوری را در مسقط اطلاع رسانی در انجمن پروستودونتیست برنامه ریزی، طراحی و اجرا کرد، جریانی که در لابی خودساخته، حاضرین در همان مجمع عمومی حتی به او رأی نداند!؟ و حتی علی البدل هیات مدیره هم نشد، در کمیسیون برعلیه انجمن عمومی رأی می دهد ولی این نوع انتخابات را تایید کردند! چه شایسته سالاری شگرفی! بعد از این سقوط ارزش های یک جریان جناحی است، منتظر باشید. صدای پای مردم را بشنوید! جریان انتخابات انجمن پروتز بعنوان عمل کردن یک جناح و نه در مورد اینکه پروستودونتیست چه باید می کردند یا نکردند، باز خواهیم کرد.ما را مجبور کردید.
در این شرایط حساس مملکت، ضربه زدن به یک انجمن مردمی با این همه اعتبار و ارزش مردمی برای این سیستم هزینه دارد. یادتان باشد این شما هستید که همکاری با دولت را به رویارویی با دولت سوق می دهید! دولت بهوش باشد.

دیدگاهها بسته شده است.